Wanneer de tweede na de eerste?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KleintjeValentijntje, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee hee!

Even gewoon een topic om wat meningen te peilen.

Wij hebben nu een zoontje van 8 maanden en het kriebelt bij mij al meteen vanaf de geboorte.

Nu zijn er heel wat feitjes waarom we beter nog een jaartje kunnen wachten, maar al die feitjes kun je ook wel weer wegwuiven ;)

Maar goed, ik vroeg me dus af:

-Wie heeft snel na de eerste een tweede gekregen en hoe bevalt dat?

-Wie heeft (bewust of onbewust) langer tussen de eerste en de tweede zitten en hoe bevalt dat?

Ik wil gewoon graag wat mening peilen...

Liefs

2. Mythos

Mythos Lid

29 aug 2009
    46
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Onze dochter is inmiddels 13 maanden. Het ziekenhuis heeft ons vanwege een keizersnede aangeraden niet eerder te beginnen aan een tweede dan 12 maanden na de geboorte van onze dochter. Gezien het 2 jaar heeft geduurd voordat ik zwanger ben geraakt ben ik eind maart gestopt met de pil Cerazette (lichte pil, nam deze vanwege bv en op aanraden van huisarts omdat hij dacht dat dit wel voldoende zou zijn voor mij omdat ik toch niet supervruchtbaar ben) omdat we toch niet het idee hadden dat het bij een tweede zoveel vaart zou lopen dus wij zijn er bewust mee gestopt en zou er nu een tweede komen, hij/zij is meer dan welkom want het is fantastisch!!

Gr. Mythos

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Hier 2 jaar (na 2 miskramen) gewacht op de komst van onze eerste.

Toen Luuk (onze zoon) 8 maanden was werd het allemaal wat minder intensief en hadden we zoiets van: laten we maar niet te lang wachten want je weet nooit hoe lang het gaat duren.

Van mij mocht het vanaf dat moment ook gerust nog een jaar duren voor ik zwanger zou worden..maar je raadt het al: meteen raak!

Ik ben niet zo van het zwanger zijn, (ziek dus) maar tnt gaat het wel aardig om het te combineren.

En heb Luuk bijv. geleerd om zelf de trap op te lopen...
    Dat scheelt een hoop.

En ik denk dat als de beeb er is dat het nog even heel pittig zal zijn, maar dat je er na een poosje voordeel van hebt omdat ze samen leuk kunnen spelen.

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra was 19 maanden toen we er weer voor gingen en het was 1x raak. Kyra was dus 2 jaar en 4 maanden toen Dinja werd geboren. Vind het leeftijdsverschil ideaal. Kyra kan al lekker veel zelf en helpt veel mee met de baby! Dat is erg leuk.

5. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Ik heb nog geen ervaring met een tweede, maar ik weet wel dat het bij mij ook al heel snel kriebelde!
    Ik was na 9 maanden zwanger en ik vond het zwanger zijn en de bevalling zo geweldig!
    En ook onze dochter is zo'n schatje! ( wat klinkt dat voorbeeldig he:p)

Wij zijn nu dus bezig voor een tweede en onze dochter is nu ruim 10 maanden.
    Van mij mocht het ook al wel in 1 keer raak zijn, maar helaas... We zitten nu in de 2e ronde!

Liefs

6. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey ons zoontje is nu 3 maandjes en we zitten nu in de 1e ronde voor de 2e. hoe het straks zal zijn is afwachten het word erg zwaar maar ik zie er ook zeker een hoop voordelen in!!

7. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Jeetje, dit maakt het evengoed moeilijk, want of je nu 2 jaar er tussen hebt zitten, of maar 1 jaar, het klinkt allemaal of jullie het ideaal vinden zo ;) *zucht*

tjah, mij is ook aangeraden (vanwege ernstige bekkeninstabiliteit) om 1 tot liever zelfs 2 jaar te wachten... maar ach, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Hoop dat ik nog meer reacties krijg, misschien dat ik dan makkelijker een beslissing kan nemen. Ik wil het zo graag!!!!!

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Je moet doen waar jullie je goed bij voelen. Denk dat der ideale leeftijd voor iedereen verschillend is en dat is maar goed ook denk ik. zou anders wel erg saai zijn he!

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Kleinevalentijntje!!! Hier nog eentje hoor. Kriebelt alweer behoorlijk maar verstand vs gevoel is moeilijk. Manlief wil er voor gaan maar ik durf nog niet.

10. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    hee mamalijntje :D daar kunnen we dan even over verder hyven ;) Wij willen allebei wel graag, alleen zit ik natuurlijk met mijn bekken en de rest van de risico's en nu heb ik dus Valentijn er ook nog bij!
    Wij gaan nu even een paar dagen op vakantie, maar daarna hyve ik graag even verder met je, hierover :)

Carla, je zult wel gelijk hebben... ik ben gewoon de meningen aan het peilen omdat ik zo twijfel... Ik WIL het heel graag, maar ik twijfel enorm.... ben ook bang dat ik onze uk er iets mee tekort doe, hoe ervaar jij dat?

11. Tessa20

Tessa20 Nieuw lid

31 aug 2009
    1
    0
    0
    hee meiden,,

wij hebben een zoontje van nu 5 maanden oud, we hebben na de bevalling nooit wat gebruikt ! we wisten altijd al dat we er niet zo heel lang mee wilden wachten voor de 2e..tot nu toe nog niet gelukt, er is geen haast bij maar we zouden het toch wel heel erg leuk vinden als het weer zo ver zou zijn !!

groetjes Tessa

12. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36

Hoihoi,

Volg je eigen gevoel is mijn mening, maar met ernstige bekkenklachten wordt aangeraden te wachten tot de eerste zelf kan lopen. Dat scheelt een hoop getil, zodat het voor je lijf beter is.
    Maarja ik snp je gevoel wel, bij mij kriebelde het zo ongeveer al een dag na de bevalling ;)
    Wij gaan nu voor een 2e en hebben toen ze 4 maanden was besloten geen anticonceptie te gebruiken. Geef nog wel steeds bv, dus kan lang duren. Vorige week gelukkig mijn 1e ongi gekregen :(:D

Onze ideeen: weinig leeftijdsverschil is leuk en je weet ook niet of je vd 2e wel (snel) zwanger wordt. Kan zomaar lang duren of niet lukken (al is die kans klein, maar toch)
    Een jaar vond ikzelf wel minimaal als verschil, anders is een 2e zwangerschap vaak toch wel zwaarder dan een eerste.

iig suc6 met jullie beslissing.

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Wel even prive hyven hoor haha mijn familie weet van niks haha. Geniet van je paar dagen vakantie!

14. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Hallo dames,

Wat beginnen jullie allemaal al vlug aan een tweede..

Onze zoon was net 5 toen wij voor de tweede gingen, ik was direct de eerste maand zwanger (net als bij mijn zoon trouwens) helaas werd dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!
    Dit is nu zo'n 9 maanden geleden, en wij gaan het vanaf nu weer proberen. Ik heb me lange tijd zwak gevoeld na de bbz, en wilde mijn lichaam goed te tijd geven te herstellen!

Het grote voordeel van het 'grote' leeftijdsverschil vind ik de gedachte dat ik voor de evt. baby die er gaat komen net zoveel tijd en aandacht heb als voor mijn zoon destijds. Mijn zoon gaat namelijk al overdag naar school. Mijn zoon is al echt een kerel, en doet alles het liefste zelf! Dus ik heb echt mijn handjes vrij!

15. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

17 mei 2006
    2.104
    0
    0
    Nieuwegein
    Hoi,
    Ook bij mij kriebelde het al vrij snel na de geboorte van de oudste. Kwam ook wel doordat de oudste alles vrij snel deed. Met 6 maanden stond hij, dus het hele kleine was er zo snel af.
    Dus na een maand of 8 ben ik gestopt met de pil en idd... Jesse was 9 maanden toen ik zwanger bleek te zijn.
    Ze schelen dus 1,5 jaar en idd... het eerste jaar is druk (ik zeg bewust nooit zwaar), maar nu is alles al zoveel makkelijker. Ze spelen met elkaar en je ziet dat het echte vriendjes zijn nu.

Bij mij kriebelt het ook wel voor een 3e, maar ik ben toch blij dat ik nu niet weer binnen 2 maanden moet bevallen. We zijn er nog niet of of er ooit een derde gaat komen.

Liefs
    LIS

16. Hier een dochtertje van ruim 2.5 jaar

en willen gauw voor nummer 2 gaan

17. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Onze dochter is 1 jaar en 9 maanden als de tweede wordt geboren..

(rara wanneer is die verwerkt haha)

Het lijkt me best pittig maar zeker wel te doen. als je een tweeling krijgt is het helemaal druk dus met 1/2 jaar ertussen is het wel te doen.
    Demi kan wel heel zelfstandig spelen en loopt gelukkig heel goed, ook buiten dus ik hoef haar niet veel te sjouwen.

Als je gevoel zegt dat het goed is, dan moet je ervoor gaan hoor !

(Weet dan even niet hoe ernstig het is met je bekken natuurlijk..)

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hier kriebelt het ook al vanaf dat mijn dochter 2 maanden is, maar mannetje houdt het nog tegen, hij heeft het over volgend jaar maar van mij mag het nu al wel want ik heb graag niet zoveel leeftijdsverschil tussen de kindjes.
    Ik heb zelf een zus die 4 jaar ouder is waar ik eigenlijk weinig aan heb gehad helaas.
    maar nu mannetje nog om krijgen om eerder te beginnen

19. bengel

bengel Niet meer actief

finn is nu 8 maanden. WIj hebben via de MMM Finn gekregen, als hij 11 maanden is zal onze 1e hormoonronde weer starten. 16 sept gaan we nl weer naar zhuis om te beginnen en ik weet dat dit 1,5 maand duurt voordat je echt start...
    kan niet wachten, lijkt me super..finn is ook heel gemakkelijk en loopt al rond de salontafel, zla niet lang duren voordat hij los staat (soms al per ongeluk heeft ie niet door)

20. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    hee meiden,

fijn hoor, al die reacties.... en inderdaad, ik weet ook wel dat we aan de tweede moeten beginnen als we daar zelf aan toe zijn, maar daar ligt juist het probleem, ik ben er heeeeeeel erg aan toe ;) En mijn man ook, maar jah, dan mijn gezondheid he...

Dus ergens weet ik ook wel dat we er gewoon verstandig aan doen om nog een jaartje te wachten, maar dat gevoel he....

En, naïef als het klinkt, ben ik vastberaden om GEEN bekkeninstabiliteit meer te krijgen, geen hoge bloeddruk, geen te laag ijzer en noem maar op.... (ik weet het, heel naïef, maar ik probeer door positief denken mijn volgende zwangerschap positief te beïnvloeden... :D )

Deel Deze Pagina