Dag dames, Ik ben vandaag na 8 dagen over tijd te zijn geweest, ongesteld geworden. Er klopt helemaal niets meer van mijn cylcussen. Ik ben 10 maanden geleden getrouwd, heb nooit de pil geslikt of andere voorbehoedsmiddelen gebruikt. Hierdoor dachten we dat het waarschijnlijk best snel raak zou zijn. Verkeerd gedacht, althans eind juli kreeg ik een positieve zwangerschapstest, een week later een VMK, het ging dus mis. Sindsdien ging het ook mis met mijn cyclus. Ik begrijp er niets van en probeer dan maar dagelijks te klussen. In de tussentijd kreeg ik allerlei vaginale infecties, wat het klussen ook niet hielp. Mijn menstruatie deed weer normaal en zo werk ik op 2 december 2009 ongesteld, gewoon normaal 5 dagen lang. En ineens, zonder dat ik het verwacht had werd ik op 20 december 2009 weer ongesteld, er zat net 2,5 week tussen! We gingen er even saampjes tussenuit om tot rust te komen, ik heb op dat moment mijn ei echt gevoeld rond 3/4 januari 2010, ook geklust rond deze periode. Ik dacht ik hou vanaf 20 december gewoon mijn cyclus van 34 dagen vast, zo gezegd zo gedaan. En ik werd maar niet ongesteld, tot 8 dagen later, vandaag 30 januari dus. Ik ben best van slag, omdat ik echt hoop begon te krijgen dat het misschien dit keer toch echt raak zou zijn. Niet dus... Nu wil ik de komende week bij de huisarts langsgaan om te kijken hoe het nou zit met mijn cyclus. Maar...word ik dan doorverwezen naar de gyno, is dit sowieso wel mogelijk om doorverwezen te worden of om met deze vragen naar de huisarts te gaan? Ik weet het gewoon allemaal ff niet meer. Nu weer in ronde 10 beland...
ja moeilijk he?? mijn cyclus is ook na mijn MK naar de klote... lekker machteloos Gewoon maar laten doorverwijzen naar de gyn, die kan ook kijken hoe en wat
Pas na 2 a 3 x een mk of na een jaar proberen (tellend vanaf laatste mk) of als je cyclus héél erg van slag is zullen de meeste h.a. je doorverwijzen naar een gyn. En dan moet de gyn zich ook aan regeltjes houden en misschien ook nog niet meteen met onderzoeken willen starten. Wel evt een inwendige echo en zeggen dat je een paar maanden moet tempen. Wij zijn 15 maanden bezig. Maar tellend vanaf de 2e mk 6 maanden...
ik denk dat dat per huisarts verschilt ik ben na 10 maanden en 1 vmk naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar de gyn, die kreeg ik zonder verdere vragen gelijk mee, samen met een zaadonderzoek voor mijn vriend. En omdat de 2 zaaduitslagen daarvan niet zo geweldig waren hebben ze het gelijk aan het werk gezet, mijn vriend werd doorverwezen naar een uroloog en ik kreeg eerst een inwendige echo, waar te zien was dat daarbinnen alles gelukkig goed zat.
he hallo .. tja beetje ingewikkeld.. je kan meerdere dingen doen je kan idd naar je huisarts maar toen mijn cyclus niet helemaal in orde was ben ik gewoon etos zwanger worden gaan slikken nu heb ik een cyclus van 28 dagen !