Hoi, even een vraagje over mijn dochtertje van bijna 15 maanden. Ze is geen grote eter en ook nog eens een slechte drinker. (koek en snoep daarentegen stopt ze in no time in dr holle kies) We zijn best een tijdje bezig geweest om haar te laten drinken uit iets anders dan een fles en sinds een tijdje hebben we de fles helemaal weggelaten. Ze drinkt nu uit een rietjesbeker en 1 a 2 keer op een dag uit een beker (maar dat zijn maar een paar slokjes) NU is mijn vraag: krijgt ze wel genoeg vocht binnen?? Schema nu: pap met 200cc melk (bewust geen brood, zodat ze toch vocht binnen krijgt) 2 boterhammen en een beker melk waar ze een paar slokjes uitneemt fruit 1 a 2 stuks 100/150 cc drinken over de HELE middag (en dan moet ik het echt heel vaak aanbieden) koekje/ rozijntje etc avondeten en danoontje of volle yoghurt. Wat water of melk voor het slapen gaan, ong 2 slokken t cb raadde aan om 's middags 1 drinkmoment te doen ivm haar tandjes, maar ze drinkt zooooo slecht. Afgelopen dagen (of eigenlijk al maanden) is ze ziek geweest en dronk ze nog minder. In overleg met de ha heb ik haar een dag niks te eten gegeven en toen dronk ze idd wat meer.... Hoeveel vocht moet ze binnenkrijgen? en hoeveel daarvan is uit het drinken? En zuivel?? hoeveel moet ze krijgen? Oja, daarna nog een suf vraagje, zijn rozijntjes fruit?? ik had een discussie namelijk het wordt immers van druiven gemaakt alvast super bedankt om het hele verhaal te lezen en wellicht te antwoorden.!!! Taliaa
Hallo Taliaa, Je kindje heeft per dag ongeveer 1000 ml vocht nodig, waarvan er ongeveer 300 ml al uit de voeding komt. De aanbevolen hoeveelheid zuivel is 300-400 ml per dag. Rozijntjes worden niet gezien als fruit maar worden er inderdaad wel van gemaakt. Groeten Eveline
Dus ze zou nog 700ml aan vocht moeten drinken?? we zijn al blij als ze 200ml drinkt op een dag. heb je nog tips?? thnx voor je antwoord! Taliaa
Hallo Taliaa, Misschien kun je wat extra vruchtensap toevoegen aan de fruithap en deze met een lepeltje geven? Wanneer het mooier weer wordt kunnen waterijsjes ook meehelpen. Pap dikker maken en met een lepeltje geven. Groeten eveline
pap krijgt ze sowieso met de lepel en dat blijven we ook doen, ivm vocht en zuivel inname idd. ja, dadelijk in de zomer ijsjes dan is het ook belangrijker dat ze voldoende vocht binnenkrijgt. bedankt voor je antwoorden!