Even een luchtig onderwerpje. Kennen jullie dit ook? Wij zijn vorig jaar juli getrouwd en waar mijn man vandaan komt, gaat na het trouwen gelijk de pil het raam uit. Wij zijn pas eind november gestopt met de pil, maar wij weten al dat wij enige hulp nodig hebben met zwanger worden. Maar nu voel ik toch wel ogen in mijn rug prikken. Mensen die in de gaten houden of ik wel of geen alcohol drink en zo. Of als ik moe ben: Ben je zwanger? Ik word er een beetje zenuwachtig van Komen jullie dit wel eens tegen? En zo ja, wat zijn nou goeie opmerkingen om te geven?
Ach ja, hier in 2005 getrouwd en nu pas zwanger. Altijd maar die vragen, wanneer ga je samenwonen, wanneer ga je trouwen, wanneer komt er een kleine. Het was zelfs zo erg, dat ze op onze bruiloft gingen vragen wanneer er nou een kleine kwam. En de afgelopen jaren door schommelend gewicht, ook nog vaak verdacht van zwangerschap. Oh ja, en ben nu net 11 wk zwanger van de eerste, hebben we ook al de vraag gehad of er dan daarna snel een 2e komt. Hallo, mag deze er eerst nog uit? hihi
Oh ja je vroeg ook om opmerkingen die je kan maken. Gewoon de aandacht verschuiven, heb al vaak van zwangere ongehuwde dames de vraag gehad, wanneer komt ie van jullie. En dan ging ik over op 'wanneer jullie gaan trouwen?' hihi of gewoon zeggen, eerst nog dit en dat, wij wilden eerst nog verhuizen, van een huur naar een koopwoning.
hahaha, op mijn bruiloft was ik al zwanger...11 weken!! Niet iedereen wist dat...maar als er vragen waren komt er nu snel een kleine...jahaa over 5a6 maanden! Keken ze vreemd op..hahaha Maar snap het wel hoor, hier de vraag wanneer komt die 2de nu...naja zogauw mijn lichaam meewerkt en dat beebje besluit te blijven plakken he.... Het is niet makkelijk, maar gewoon niets van aantrekken. Als antwoord, hmmz...wanneer komt er een kindje? wanneer het zaadje van mijn man de weg heeft gevonden....er is namelijk geen tom tom aanwezig.....
wat zijn mensen toch soms brutaal he!! Hier ook pas gefeliciteerd met mijn zwangerschap??? Terwijl ik net een curretage achter de rug had. pff
Hier het omgekeerde verhaal. Wij hebben er geen geheim van gemaakt toen we met de pil zijn gestopt, maar nu we 1,5 jaar verder zijn en nog zonder resultaat, word ik juist een beetje moe van iedereen die vraagt hoe het gaat. Als ik de tijd kon terug draaien, had ik tegen iedereen mn mond gehouden...
Ja dat ken ik ook wel. We zijn een half jaartje bezig en een aantal mensen weet dit vanaf het begin al. En nu is het ook elke keer; "En en? Al zwanger".. pff wordt er soms beetje moe van.. Snap wel dat ze ook blij voor ons willen zijn hoor, als het zo ver is, maar als ik zwanger ben zijn ze echt wel de eerste die het weten
mijn moeder weet het dat we al lange tijd zijn gestopt in het begin zat ze nog wel eens ergens op te letten, hoeveel ik at enz enz of ik misselijk was maar nu niet meer na 14 maanden wilt ze mij geen verdriet doen om dingen er over te zeggen.. wel de oma van mijn man die kan opmerkingen maken waar ik zoiets van heb pfffffffffffffffffff (en wanneer komt er een kinder kamer ??? ) eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee maar voor de rest hou ik mijn mond omdat ik geen zin heb in vragen. xx
Ja dat kan heel vervelend zijn, al die vragen en opmerkingen. Wij zijn er in het begin tegenover een aantal mensen gelijk eerlijk over geweest. Nu, heel wat maandjes verder weten steeds meer mensen ervan. Ik heb geen zin meer om er geheimzinnig over te doen. En nu we bij de ha zijn geweest en de mmm in zullen gaan, wil ik er helemaal open over zijn. En juist omdat 'iedereen' het weet krijg je vragen natuurlijk. Maar je kunt ook zeggen: af en toe vragen is niet erg, maar niet elke keer. Je hoort wel als het zover is! En als je het niet wilt zeggen, opmerkingen als: - als ik jou wat wil vertellen, dan hoor je het wel. - waarom vraag je dat? Dat is prive. - wij willen geen kinderen. - wij kunnen geen kinderen krijgen. - geen idee, misschien ooit. Succes, laat je niet gek maken!
Onze kleine is nu 16 maanden en de opa's en oma's zijn ook al behoorlijk aan het vissen wanneer de tweede komt. Heel onbeschoft vind ik dat eigenlijk, daar vraag je toch niet naar. Ik vind het ook echt niet leuk, want ik wil zo graag dat het een verrassing wordt en dat gaat zo dus niet lukken. En als het dan lang gaat duren voor je zwanger wordt is het helemaal vervelend. Meestal zeg ik maar gewoon dat ze het vanzelf wel horen als het zover is.
Tijdens mijn zwangerschap werd er juist vaak gevraagd naar wanneer wij dan dachten te gaan trouwen. Meestal zeiden we "Nou, na de koffie?"
Ik was 3 maanden na ons trouwen zwanger dus mensen hadden de tijd niet om vragen te stellen maar mensen hebben altijd wat te zeuren want toen we vertelde dat ik zwanger was kregen we reacties als goh jullie houden ook de vaart er in en helemaal toen ik na de eerste zwangerschap gelijk zwanger was van de 2e toen werd er meteen gezegd dat het een ongelukje was:x
Hoi, Ik las even de berichten hier en kan het met zo goed voorstellen allemaal! Mijn man en ik zijn iets meer dan een jaar geleden getrouwd, nadat we al 7 jaar bij elkaar waren. Dus iedereen gaat er al een jaar vanuit dat we snel kinderen willen. In september ben ik pas gestopt met de pil.... We hebben ook bewust besloten dit aan niemand te vertellen, juist om al die vragen te vermijden! Mijn zus heeft een kleine van 9 maanden waar ik echt helemaal gek op ben! Het is echt een schatje! En als ik dan lekker met haar zit te knuffelen komen er altijd opmerkingen als: Goh, staat je leuk, wanneer komt het bij jullie?? Nou, daar wordt ik ook gek van! Vindt dat men zich er niet mee hoeft te bemoeien en zeg ook altijd, alles komt op zijn tijd hoor, als wij er aan toe zijn! En that's that! Succes! Groetjes