Hoi Dames, Ik ben in maart 2009 bevallen van een eerste kindje middels een ongeplande keizersnede en zit nu met de vraag van zwanger worden of niet. Nou ben ik benieuwd naar zwangerschappen na een keizersnede, heb je dan last van je buik/wond of hoe gaat dat? Zijn er ook dames die na een 1e ongeplande een 2e geplande keizersnede hebben gehad, want dat staat dus ook op de planning vanwege een te nauw bekken... hoor graag van jullie!
Ik weet van een vriendin die ook een ongeplande keizersnede heeft gehad omdat ze te nauwe bekken had dat ze nu weer met keizersnede móét bevallen..
ik heb bij de 1e ook een ks gehad en daarna had ik geen last van de volgende zwangerschap. ik heb daarna wel weer een ks gehad maar die was gepland. en mocht ik nu ooit nog zwanger raken moet het zowiezo met een ks. de 2e is wel op een natuurlijke manier geboren
@Caruli, vond je het herstel van de geplande keizersnede ook anders dan de 1e? Ik bedoelde ook dat ik nu een geplande moet, dat staat al vast.
ja zeker de 1e was onverwachts na een heftige bevalling van meer dan 18uur en persweeën en dan uiteindelijk toch die ks. daar herstelde ik veel moeilijker van nu ging ik uitgerust de ok in en kreeg nu een ruggeprik en dan was bij de 1e niet. en nu kon ik alles veel sneller enzo. tis echt een verschil of je al bezig bent geweest met bevallen of niet.
Ik kan je nog niets vertellen over de ks, maar ik ben ook in maart 09 bevallen dmv een ongeplande ks en ben nu 18 wkn zwanger, ik heb geen last van het litteken, maar soms jeukt het wel (buitenkant). Ik zie zelf erg op tegen de ks, niet de ks zelf, maar het herstel. Ik krijg deze keer een geplande ks, maar ik zou het evt. tot max. 8 uur zelf mogen proberen vd gyn. Ik weet nog niet of ik dat doe maar het herstel van de vorige ks was me erg tegengevallen en nu loopt er ook nog een klein dreumesje rond waar je voor moet zorgen. Aan de andere kant... als ik 8u geprobeerd heb om vaginaal te bevallen en dan alsnog een ks krijg, is dat ook weer zo'n domper De vorige keer was mijn dochter niet ingedaald en daarom dacht de gyn aan een te nauw bekken, ik denk dat als deze beeb ook niet indaald ik het niet zelf ga proberen, maar voor een ks kies... Ik lees hier even mee, hopelijk komen er nu heel veel meiden vertellen dat het herstel vd 2e ks veeel sneller ging dan bij de 1e
ik ben in dec 06 bevallen door een keizersnede. omdat de ontsluiting niet verder dan 6 cm kwam. ik ben op dit moment bijna 22 weken zwanger en heb tot nu toe geen last van de wond. ik weet ook niet hoe ik ga bevallen.
Fijn dat er al reacties zijn en deze positief zijn! bij mij zelf wilde m'n dochter ook niet ver genoeg indalen, ook niet nadat de vliezen (staand) gebroken waren. Ik heb nog een uur lang om de 3/5 minuten persweeen moeten wegpuffen.. dus ik hoop idd ook dat als ik een geplande ks krijg (wat moet als ik dus weer zwanger raak) het herstel ed wat beter gaat want ik ben vooral heeeeeel moe geweest na die tijd.
Ik ben in juni 2007 bevallen door een ks en heb daar deze zwangerschap totaal geen last van gehad. Ik mag nu kiezen hoe ik wil bevallen en heb gekozen het nu vaginaal te proberen omdat alle omstandigheden goed zijn, Louise lag dwars en dit kindje ligt goed). Ik hoop dus dat er bij mij geen 2e ks nodig is want ik vond het herstel van de 1e heel zwaar.
Ik heb bij mijn eerste een geplande ks gehad en ik vond het herstel heel erg meevallen. Ik liep 10 dagen na de keizersnee al weer vrolijk te shoppen... Maar bij de tweede bevalling van ons overleden meisje, kreeg ik eerst de inleiding en toen na 2,5 dag een ks omdat de ontsluiting niet goed ging. Ook vond ik dit herstel wel goed te doen,ook al liep er al een peuter van 3 rond. Je moet gewoon heel erg oppassen met tillen en je rust nemen. Ik ben nu 20wk zwanger en krijg nu een geplande ks, omdat ik na 2 ks niet meer vaginaal mag bevallen. Ik heb verder niet heel veel last, mijn vorige ks was in september, dus nog maar heel kort geleden. Alleen aan de rechterkant voel ik mijn litteken soms wat jeuken. Ik hoop dat je snel je wens in vervulling mag laten gaan!
bij de eerste een ongeplande ks na ruim een dag weeenstormen en nog maar op 5 cm zitten icm een verrot bekken. Zo veel pijn de dagen er na gehad, was echt vreselijk. tweede met 38 wk. een geplande ks. Wat een verschil zeg!! Niet te vergelijken of je eerst kapot van de weeen bent of na een paar uurtjes nachtrust fluitend naar de ok gereden wordt ( ik wist 5 weken van te voren al de dag van ok dat was ook erg fijn want mijn bekken liet me ook deze keer aardig in de steek)