Wanneer mijn tweede kindje geboren is wil ik graag net als bij de eerste borstvoeding gaan geven. De eerste heb ik 4 maanden zelf gevoed en ben toen gestopt, achteraf heb ik daar erg spijt van. Ik wil dit kindje dan ook graag langer zelf voeden. Zelf heb ik in principe geen probleem met openbaar voeden. Het lijkt me wel een beetje 'eng' om het de eerste paar keer te doen, maar dat komt vast goed. Mijn man vind het daar in tegen echt helemaal niets en vind het vreselijk als ik in het openbaar zou voeden (is hij heel uitgesproken in, verder is hij erg lief hoor ) Uit respect voor hem wil ik er zoveel mogelijk rekening mee houden dat hij het niet prettig vind. Maar ik vraag me af of er meer moeders zijn die lang voeden en niet in het openbaar voeden. Hoe doen jullie dat? Zorg je dat je altijd thuis bent als je moet voeden? Of voed je in de auto (bijv. tijdens het winkelen) lijkt me lastig Bij mijn dochter was ik de eerste vier maanden voornamelijk thuis en als het zou uit kwam voedde ik haar even in de auto tijdens het winkelen. Maar het lijkt me dat ik straks na een aantal weken ook wel weer eens weg wil met de kids... Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik voed wel in het openbaar, maar ik heb wel wat tips voor je waardoor je bijvoorbeeld wel kan winkelen e.d. - Voeden in de auto - Voeden in een pashokje - Als je op visite bent dan trek je je terug in een (slaap)kamer om te voeden. En ik denk toch nogmaals bespreekbaar maken met je man. Wat vindt hij precies niet fijn aan de situatie? Als je niet in het openbaar kan/mag voeden heeft dat de meeste invloed op jou en niet op hem. Ik zou het lastig vinden om de hele dag aan huis gebonden te zijn. Dat is vervelend voor jou. Het is toch een kwestie van geven en nemen . Als ik in het openbaar voed ga ik ook niet in het midden van een restaurant zitten bijvoorbeeld, maar in een hoek met de kinder/wandelwagen voor me. Het kan allemaal op een heel bescheiden manier hoor . Succes .
Ik heb altijd en overal gevoed, maar als iemand dat niet graag wil dan zijn er volgens mij altijd mouwen aan te passen om het niet te doen. Er is ook niemand die een moeder kan dwingen in het openbaar te voeden. Behalve haar huilende baby. Ik snap alleen niet goed waarom je man het niet wil? Hij hoeft het toch niet te doen? Sterker nog, hij hoeft het toch niet eens te zien?
nog een tip: kolven, flesje moedermelk mee als je weggaat. als je thuis bent kolf je dan weer. Ik voed wel in het openbaar, maar had vrijdag een vergadering. baby mocht mee maar ik vind aan de vergadertafel voeden aan de borst dan weer net te lastig/ afleidend. Dus toen flesje gekolfde melk gegeven.
ik heb laatst voor het eerst echt in het openbaar gevoed...in de v&d...was heel rustig en zat in een echt hoek...met mn rug naar de mensen...hydro over t blote gedeelte niemand had t door... heb t ook aantal x in auto gedaan..maar vind t echt sneu voor mn kindje om hem ook daar te verschonren...zo'n gedoe (schuine bank, nekje xzo wiebelig) ik ben niet van de "ik pak mn tiet er zo bij"....doe t liefst met rug naar mensen...en kolven natuurlijk... ik heb toen k zwanger was...overal gekeken waar t zou kunnen..hema is ook lekker rustig en bijenkorf
Ik voed ook liever niet in het openbaar, tussenoplossingen die ik heb gebruikt: - bij andere mensen thuis: op de slaapkamer oid - onderweg: in de auto (evt hydrofiel voor het raam als het druk is) - op het vliegveld in de speciale verschoningsruimtes (kunnen op slot) - in het vliegtuig in een lege rij aan het raam, met mijn rug naar het gangpad etc Ik vond het eigenlijk heel goed te doen! Maar als het enigzins kan zorg ik dat ik thuis of bij iemand anders thuis ben om te voeden.
Ik voed sinds een tijd zo goed als niet meer in het openbaar omdat zoontje dan gewoon niet meer drinkt. (hier dus geen vrije keuze) Ik denk dat je dan idd gewoon ff naar je auto zou kunnen gaan en bij mensen thuis vragen of je even op een slaapkamer mag ofzo.
met de tweede wordt je vaak wel makkelijker met dingen merk ik. Nu voed ik (bijna) niet in het openbaar omdat mannetje meer bezig is met de omgeving dan met mij Daarnaast zit ik meer thuis met de twee kids want ze slapen om en om. In de praktijk is het maar heel kort dat ze samen wakker zijn en we ergens heengaan. Meestal drinkt mannetje voordat ie gaat slapen en dan zijn we thuis. Anders doe ik het ook zoals anderen hier gereageerd hebben.
ik heb nog niet in het openbaar gevoed , ik heb het nog niet gedurfd tot op heden. Ik ben er onzeker over en van mijn man hoeft het ook niet zo. Maar laatst gingen we lunchen in een restaurantje en ik had een flesje gekolfd... zat mijn man een beetje te stuntelen met dat flesje.. komt naast ons een stel zitten met baby en die vrouw gaat wel lekker in het openbaar zitten voeden. Ik voelde me eigenlijk gewoon een beetje opgelaten dat mijn kindje de fles kreeg.. wilde eigenlijk kind uit papa's armen trekken en aanleggen Eigenlijk zouden we toch gewoon allemaal als vrouwen onder elkaar moeten afspreken dat we het gewoon doen, voeden in het openbaar
En als je het doet, ben je er na 2 x overheen hoor. Ik durfde ook niet, maar ging met mn beste vriendin die het ook gedaan heeft, mijn dochter was 5 weken oud toen. Was zooo zenuwachtig, zat vreselijk te stuntelen (voedde toen ook nog met tepelhoedje) maar ik was hartstikke blij toen ik klaar was. Daarna een keer met mijn man gegaan en vanaf toen ook gewoon alleen. Ik voed nu overal en dat is gewoon zo handig. Nog niet eens altijd met een doek eroverheen, want die vergeet ik soms mee te nemen. Maar zoek meestal wel een hoekje op waar ik een beetje met mijn rug naar anderen kan gaan zitten. Ik ga niet middenin een restaurant zitten voeden. De La Place is hier echt een heel BV-vriendelijke plek heb ik gemerkt. Bij ééntje zit zelfs een aparte hoek voor kinderen en daar zit ik áltijd met meer vrouwen te voeden, erg leuk!
Hier vond m'n man het ook niks hoor maar ik vond niet dat hij daarover moest beslissen. In de auto voeden vind ik helemaal niks, tenzij het even niet anders kan. Uiteindelijk is hij het nu wel gewend. Ik zag er eerst ook best wel tegenop maar op het moment dat mijn kind honger heeft, interesseert het me allemaal niet meer zo. En volgens mij zie je er amper wat van.
Hier ook niet openbaar gevoed. Hier zorgde ik dan dat ik een flesje afgekolfde melk bij me had ofzo. Voelde er me zelf niet prettig bij. Ging ook nooit extreem lang weg. Bij familie ging ik wel eens op een slaapkamer ofzo.
Ik heb het ook nog niet gedaan (heb sowieso nog niet de mogelijkheid gehad, want verder dan de bakker en m'n moeder ben ik nog niet geweest ) Wat ik wel al gedaan heb is thuis gevoed met de broer van m'n man erbij... en toen heb ik gewoon het blote deel bedekt met een hydrofiel, dat ging goed, je zag echt niks. Als ik in de stad zou zijn ofzo, zou ik wel in een pashokje voeden, maar verder dan dat hoeft het voor mij nog niet te gaan