Onzeker

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by botervliegje, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Beste verloskundige,
    Waarschijnlijk vind je me een grote paniekvogel :), maar ik stel toch erg prijs op je mening en stel daarom mijn vraag toch maar.
    Ik ben vrijdag 16 weken zwanger. Met 12 weken een prachtige echo gehad (en nog drie daarvoor...) en met 14 weken het hartje gehoord. Als ik de afgelopen twee weken bekijk vind ik mijn buik niet echt gegroeid (heb ook niet gemeten dus weet het niet zeker). Ik weet dat het normaal is als je zwangerschapssymptomen afnemen, maar het voelt zo raar om me zo gewoon te voelen. Hoop dat je me nog volgt ;). Ik voel me dus eigenlijk niet echt zwanger, ben er daarom ook minder mee bezig, het is net als 'altijd' (behalve dat ik me niet meer met zwanger worden bezig houd). Kindje voel ik met alle wil in de wereld niet. Zou er een ieniemieniekans zijn dat er echt iets mis is? Bv. een missed abortion? Of moet ik me dat soort gedachten echt niet in m'n hoofd halen?
    Alvast veel dank voor je antwoord!
    Liefs,
    Botervliegje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik snap dat dit een moeilijke periode is. Meestal zijn je klachten over en aan je buik is nog weinig te zien. De kans dat het nu mis is is echt ontzettend klein. Als je het niet meer uithoudt kun je altijd je verloskundige bellen en vragen of je even langs mag komen om het hartje te horen als dat je gerust stelt!

Mirjam

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Hoi Mirjam,
    Dankjewel! Heb maar gewoon gewacht. Hartje klopte vrijdag nog erg mooi, zaterdag heel leuke pretecho gehad en kan kleintje al af en toe voelen, vandaag zelfs mijn man!
    Liefs, Botervliegje

Share This Page