Hoe lang over 1 voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moonchild, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Hoe lang doen jullie kindjes over 1 voeding?
    Ik zag net in een topic een paar minuten voorbij komen en ik ben nu wel nieuwsgierig of het bij mij dan zo lang duurt.
    Hier duurt een voeding ongeveer 25 minuten. 15 minuten aan de éne borst en dan nog 10 aan de andere borst. 's Nachts doet ze er 15 minuten over.

2. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier meestal 15 minuten aan 1 borst, eventjes 10 min. rechtopzitten en boertjes laten. Daarna nog een min. of 10 aan de andere borst. Ben er zo ongeveer 45 min. mee bezig.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik heb een gulzigerd blijkt...eerste 2 weken deed ie 20 ene borst andere 10 ofzo...
    al snel werd dit steeds korter..

nu doet ie de middagvoedingen per borst max 5 min....ben altijd met 10 min klaar...
    ochtend duurt in totaal 15/18 min,...en avondvoeding ook wel zoiets, puur omdat ie dan lekker slaperig gaat drinken...

nachtvoeding pakt ie nog maar soms...en ene x drinkt ie echt lang...ook omdat ie af en toe in slaap valt...en andere x is ie zo snel klaar omdat ie gelijk door wilt pitten

4. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier verschilt het enorm, savonds en snachts is het een echte clusteraar, soms kan ze savonds wel de hele avond "doordrinken" als ik dan wil opstaan of haar wil wegleggen dan begint ze ineens door te drinken zo van: he hallo, ik was nog niet klaar. snachts en smorgens heel vroeg drinkt ze heel rustig en constant geen last van boeren en spugen.
    overdag daarentegen zijn het vaak een paar flinke slokken en dan weer druk om zich heen kijken want stel je voor dat ze wat mist. ik geef (wanneer het uitkomt natuurlijk) overal aan toe, wil ze overdag vaker dan maar vaker. ze is een super tevreden kind wat misschien bij elkaar opgeteld een kwartier per dag huilt. dus zij tevreden, wij tevreden.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier in het begin vaak ongeveer 3 kwartier. En dat werd steeds korter. Een hele lange tijd toch wel 25-30 minuten. Nu zijn we vaak in 10 a 15 minuutjes klaar.

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wat kan het verschillen!

@duchess en fafje: Jullie zijn lekker snel klaar:D! Duurt kolven dan ook zo kort?

@ sjimmie: Heerlijk, zo'n tevreden meisje:). Hoe oud is ze?

@ amayo: Hier duurt het met boertjes laten ook 45 minuten.

De nachtvoeding is hier rond half 6, dus eigenlijk gewoon een vroege ochtendvoeding. Ze slaapt dan nog half, dus dan drinkt ze niet zo lang.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Moonchild, toen mijn dochter op dezelfde leeftijd zat als jou dochter, deed ze er wel een half uurtje over hoor. ;)

Ik kolf niet... Maar kolven is bij mij ook absoluut geen succes. Al heb ik in het begin fulltime gekolft de eerste weken, en toen ging 't wel aardig. Maar nu niet meer. ;)

8. fafje

fafje Niet meer actief

ja kolven is nog sneller...ik hoef amper te pompen...stroom is gewoon erg snel dnek ik...

ene kant fijn...andere kant heeft ie wel erge krampjes gehad...dnek wel daardoor...of combimatie/...maargeod ik kan er weinig aan doen...

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Benthe doet altijd zo een 20 tot 30 minuten over een voeding, dit is altijd zo een beetje zo geweest. Malou en Ruben deden altijd ongeveer 45 minuten over een voeding.

Wel zit daar natuurlijk eventjes een rust pauze in om even uit te rusten, het te laten zakken, etc om daarna nog weer lekker even verder te gaan.

Op het moment rust Benthe overigens eigenlijk niet meer tussendoor zonder de borst los te laten, maar ligt gewoon af en toe heel rustig tot bijna niet te drinken, wat ik overigens ook herken van haar broer en zus op een bepaalde leeftijd.

Liefs Hanneke.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier in het begin eerst een uur, later 3 kwartier, half uur, 20 min. Nu 's avonds/s 'nachts kwartier denk ik. Overdag maar eventjes.
    Voor de nacht doe ik het in 2x, eerst direct na badje, nu nog even spelen in de box, zo andere borst en op bed. Hier is ze snel afgeleid en dan wil ze niet meer. Rustig boven voeden maakt ook geen verschil dus dan maar zo.

11. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Mijn dochter drinkt maximaal 10 minuten aan 1 borst, daar heeft ze echt zo'n 3,5 tot 4 uur genoeg aan.

12. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze is ruim 4 maand, zoals het nu gaat ben ik nog lang niet van plan te stoppen:)

13. Bri

Bri Niet meer actief

De ene keer is mevrouw binnen 5 minuten klaar, de andere keer (als ze erg slaperig is) drinkt en sabbelt ze zo een uur door als ik haar helemaal haar gang laat gaan.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De laatste tijd (zl is 19 maanden) komt hij weer lekker plakken; vannacht dronk hij 35 minuten en gisternacht ook.

De voeding in de middag dat is even een slokje halen en is met 2x 5 minuten bekeken.

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    de nacht voedingen duren meestal 10 min en dan valt ie weer in slaap, en die van overdag ong. 25 min

16. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Bedankt voor de reacties dames!:)

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hm, ik (of eigenlijk zij ;)) doe er meestal wel een uur over, maar dat is dan incl boertjes en verschonen tussen twee borsten door. Ze is natuurlijk nog maar klein, maar ik ben ook niet altijd zo scherp (want MOE!) op of ze nog doordrinkt of eigenlijk al klaar is en nog ligt te sabbelen...

Dus het kan vast sneller...

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb alleen eerste 2/3 weken verschonen tussendoor gedaan...doe het altijd vantevoren..ook omdat zoontje reflux heeft..dat wel....maar vind het ook prettiger voor baby...

ik doe wle boertjes tussendoor eventueel

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Varieert een beetje bij mijn dochter... Over het algemeen ligt ze overdag zo'n 20 minuten aan de borst, 's nachts zo'n 10/15 minuten. Overdag duurt een voeding ongeveer een uur (inclusief verschonen, boeren en spelen) en 's nachts een half uur :)

Deel Deze Pagina