Op het kdv van Kleintje heersen de waterpokken en ik vroeg me af of ik nog iets speciaals moet doen als hij het krijgt. Ik weet nl niet zeker of ik ze als kind heb gehad. Via google vind ik tegenstrijdige info, de ene site zegt dat je binnen zoveel uur nadat iemand in je omgeving besmet is bloedtest moet doen, de ander dat de kans op besmetting nihil is omdat vrijwel elke volwassene immuun is. Daarom vroeg ik me af of een van jullie ervaring heeft met waterpokken. En meteen ook maar met de andere kinderziektes. Welke zijn wel ernstig en wat moet je dan voor maatregelen nemen? Bij de eerste speelde dit allemaal niet voor mij, maar nu natuurlijk wel.
Hey Sunnybaby, Heb hier hetzelfde gehad en toen eea nagevraagd bij de Ha. Die vertelde dat de meeste volwassenen al anti-stoffen hebben tegen de waterpokken en dat de kans heel klein is om het als volwassene alsnog te krijgen. Je kan er eigenlijk vrij weinig aan doen... Het is in de eerste 3 maanden en de laatste 3 maanden "gevaarlijker" voor een zwangere. Vooral de laatste 3 maanden, omdat je hoge koorts kan krijgen en hoge koorts (langdurig) KAN weeen opwekken. Geloof dat je als zwangere wel alert moet zijn op de 5de ziekte en de bof....dat schijnt wel gevaarlijk te zijn voor het ongeboren kindje. Ik heb ze trouwens wel als kind gehad
Hoi! Herkenbaar, toen ik net zwanger was hadden wij het vermoeden dat onze dochter waterpokken zou hebben. Heb tien eerst HA gebeld die me doorstuurde naar mijn eigen gyn, want hij wist het ook niet. De gym heeft me toen laten testen op antistoffen die ik wel bleek rebben (ik schijn vier maanden oud te zijn geweest toen ik waterpokken had en dan schijnt het dat je niet per se antistoffen hoeft te hebben). Dus gelukkig niks aan de hand. Als je je zorgen maakt en niet zeker weet of jij zelf waterpokken hebt gehad kan ik je aanraden je vlos of gyn te bellen voor overleg. Zij kunnen je vast verder helpen!