test met de naald

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annelie, 12 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie

annelie Lid

10 dec 2006
    70
    0
    0
    beste lezers

Ik vraag me af of er nog meer mensen op de hoogte zijn van de proef met de naald. Dit is een oude manier om erachter te komen of je een jongen of een meisje krijgt. (of niet zwanger bent). Je neemt een dunne naald en doet hier een nylondraad doorheen. je houdt de draad vast en laat de naald enkele keren langs je handpalm wrijven. vervolgens laat je hem boven je handpalm hangen. het schijnt zo te zijn dat als je niet zwanger bent, de naald stil blijft hangen. als je een zoontje krijgt dan gaat de naald op en neer. en als het een meisje wordt dan draait de naald rondjes.

Ik ben benieuwd naar reacties. wie weet er of het klopt. Probeer het eens uit bij jezelf. misschien weet je van de verloskundige wat het wordt en kijk eens of het klopt. degene die zwanger zijn, controleer eens of de naald echt niet stil blijft hangen.

als dit echt werkt, bespaart ons dit veel testen en onzekerheid.

alvast bedankt!

gr. annelie

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi Annelie, dit noem je ook wel pendelen. Er zijn er hier een paar die dit doen.

3. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    ohhhhh is dat pendelen! ik snapte er al geen z*k van!

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

:confused: Nou, het lijkt me niet dat dit echt werkt. Velen doen het hier (of laten dit doen), maar dat is gewoon een uiting van het grip willen hebben op iets waar ze eigenlijk geen grip op hebben. (cognitieve dissonantie reductie heet dat ook wel in de psychologie)

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mijn schoonvader doet dat met je trouwring (of andere ring) je moet dan zelf de draad boven je been houden en idd het een is een jongen en het ander een meisje.

Bij mijn schoonzus worden het 2 meiden en 1 jongen, 1ste meid is er reeds.

Bij ons worden het 2 jongens, was toen ik het deed zo en toen mijn man het deed ook. Ik weet het je over n krappe 35 weken hoop ik te vertellen :D

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Bij mij is er meerdere malen 4 meisjes, dan een jongen, meisje, jongen gependeld, ook al toen ik alleen de oudste nog had, nou mocht het toeval zijn of niet, die 4 meiden zijn er en ben nu zwanger van een jongen!

7. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    En...komen die ander 2 er ook nog? [meisje en jongen]

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bij mij hebben ze dat ook gedaan. Maar dan met mijn trouwring.
    Daar kwam uit dat het een meisje zou worden.
    Niet dus! :p

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    maar dat weet je nog niet je moet nog een paar weken... ;)

en tis bekend dat ze ook bij een echo wel eens een foutje maken dat men een heel mooie meisjes kamer (of jongens) hebben ingericht en er een kindje van het andere geslacht uitkwam..... ;)

10. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ehhhh :confused: zeg nooit nooit natuurlijk maarre kga ervan uit dat pendelen geen rekening houdt met de moderne anticonceptie :p
    Ik ben nog heel jong dus wie weet, maar voorlopig niet, niet gepland iig. :)

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @SMoekie:
    Nee, het was echt overduidelijk een kerel hoor!
    Duidelijker kon je het niet zien hihihihihi

12. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Bij mij had mijn schoonmoeder het gedaan.. Ik zou 2 meisjes kijgen...
    Klopt niet want ik heb dus nu een jongen.

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als een pendel uitkomt is het puur geluk

14. Niet meer actief

ik heb laten pendelen door de moeder van me vriendin!Daar kwam uit dat ik eerst een griet en dan een kereltje zou krijgen.Is gewoon afwachten want mijn schoonzus deed het ook en dan zou ik twee grietjes en een kereltje krijgen.

liefs

15. Niet meer actief

Bij mij is dat ook eens gedaan...ik zou 5 ! jongens krijgen :confused:
    Ik heb twee kinderen en we zijn bezig voor een derde...5 zullen het er niet worden maar de kids die ik heb zijn wel twee jongens :)

16. askin

askin Nieuw lid

8 dec 2006
    3
    0
    0
    Hallo,
    wat is pendelen? ik snap het helemaal niet goed.
    Kan iemand voor mij uitleggen :rolleyes:

17. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    http://www.gerardlenting.nl/pendelen/Pendelen.html#Wat

hier kan je het heel duidelijk lezen

18. annelie

annelie Lid

10 dec 2006
    70
    0
    0
    fijn dat er zoveel reactie op komt.
    Ik ben alleen benieuwd of het alleen werkt als je daadwerkelijk zwanger bent of ook als je niet zwanger bent.

gr. annelie

19. dat hangt er natuurlijk wel vanaf hoe dicht je die naald bij de moderne anticonceptie houdt!
    condoompjes doen het niet zo goed met naalden :D

20. troela

troela Actief lid

30 nov 2006
    226
    0
    0
    catering
    mijn moeder deed dit vroeger ook maar dan mt een ketting, dit was bij de twqeeling en gaf toen wel precies het goede aan, een jongen en een meisje, ik heb dit toen ook gedaan en bij mij klopte dit ook, maar zal wel puur toeval zijn denk

Deel Deze Pagina