Van de 1 op de andere dag.......

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MSU, Dec 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    hallo,

dit is eigenlijk meer interesse dan ongerustheid, maar toch...
    Sinds een aantal dagen heb ik een veel dikkere buik en borsten. Mijn bh past van de 1 op de andere dag niet meer en zelfs mijn positiebroek zit erg strak.
    Mijn vriend merkte het 's ochtends direct op. (ik ook natuurlijk). Ben nog maar een paar kilo aangekomen gelukkig (nou ja 7 kg maar vergeleken met mijn vorige zwangerschap valt het mee) maar nu heb ik het gevoel met een noodgang op te zijn geblazen ! Ook heb ik sindsdien bijna constant een harde buik, behalve vlak voor - en tijdens denk ik- het slapen gaan. 's Morgens begint het na een half uurtje op te zijn. Wat kan dit zijn denk je ? Is dit een plotselinge groeispurt ofzo van de baby ? Het kindje loopt al drie dagen voor dus dan zou hij toch geen spurt hoeven krijgen? (zei de "leek" :) ) of is het iets anders ?
    Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi MSU,

Het is normaal als je rond de 24 weken een groeispurt maakt,dus dit zou het goed kunnen zijn. Dit gaat alleen niet over 1 dag. Misschien valt het nu ineens op? Houd je misschien wat meer vocht vast?
    Harde buiken kunnen wijzen op het te druk zijn of te veel doen op een dag. Houd eens bij wat je allemaal doet gedurende de dag.
    Houd het in de gaten en maak je je zorgen bel dan je verloskundige.
    Verder vind ik 7 kg aangekomen en al 26 weken heel netjes!

Fijne feestdagen, Imke

Share This Page