Net positief getest, niks te zien op echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by rus05, May 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi verloskundigen,

ik ben 23 maart voor het laatst ongesteld geweest (pas gestopt met pil dus maar een paar cycli en die waren lang en onregelmatig, dus weet niet wanneer ik mijn ei had) en voel me vanaf ongeveer 24 april zwanger (menstruatie bleef uit en borsten groter en gespannen e.d.). Op 24 april heb ik even heftige steken gehad rechts onderin en ik had die dag heel veel zin in sex (ei?). Tot gisteren steeds negatieve tests terwijl ik zeker wist dat het raak was, en ik had gisteren al een echo omdat ik afgelopen week veel pijn onderin buik had (richting lies, meestal rechts). Vlak voor de echo test ik positief (streepje was al binnen minuut te zien), ik helemaal blij!!!! Maar op de echo was helemaal niets te zien van een vruchtje, wel een vergroot corpus luteum (volgens mij noemde zij het een cyste) en een dik endometrium.

Ik maak me nu vreselijk zorgen dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Is die kans reeel of is de kans groter dat ik die echo gewoon te vroeg heb gehad (misschien zit vruchtje wel in endometrium maar nog te klein om te zien?)? Volgens de mevrouw van de echo was de kans groter dat het gewoon nog te vroeg was, maar desondanks maak ik me vreselijk veel zorgen, kan er al de halve nacht niet van slapen. Wat vinden jullie? Alvast bedankt,

groeten rus05

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Rus05,

het kan allebei de kanten uit, maar de kans is inderdaad echt het grootste dat je niks hebt kunnen zien doordat je echt nog maar heel pril zwanger bent. Ik snap dat je je druk maakt, maar dit is precies de reden waarom we vrouwen liever ook niet te vroeg echoën. Dat geeft meestal onnodig veel onrust. Het is dus nog even spannend, maar maak je dus echt niet te druk; het is zo te lezen een normaal beeld voor een hele vroege echo.

Goretjes Brigitte

Share This Page