Beste deskundigen, Mijn vriend en ik hebben sinds februari een prachtige gezonde dochter. Alles gaat goed (nachtrust, voeding (BV), groei, etc.) Toch kan mijn vriend zich niet ontspannen als hij met haar bezig is. We hebben een paar keer geprobeerd of hij de fles aan haar kan geven maar dat accepteert ze niet goed. (Tot op heden trouwens nog van niemand anders dan van mij.) Ook lukt het hem niet om haar rustig te krijgen als ze huilt of lekker op de arm te dragen. Ik weet niet waar het door komt, maar inmiddels krijgt hij al een bonkend hart als hij weet dat hij degene is die op haar moet reageren. Hij denkt dat ze bang voor hem is. Ik weet niet wat ik er aan kan doen. Zodra ik het van hem overneem lossen de problemen op als sneeuw voor de zon. Ik ben bang dat hij een minderwaardigheidscomplex aan het opbouwen is en dat zij dat feilloos aanvoelt. Zolang zij de fles niet van iemand anders drinkt, durf ik ook niet echt weg te gaan en hem te laten oefenen met haar. Maar misschien is dat toch de enige oplossing op dit moment...? Wij weten het niet meer... Wat kunnen wij nog doen?
Hoi hoi, Dat lijkt me echt super lastig voor hem. Ik weet wel zeker dat ze niet bang is voor hem hoor, maar ze wordt alleen maar rustig bij degene die haar eten geeft. Ze is dat zo gewend, en dat moet je doorbreken. Het beste is om hem zoveel mogelijk tijd met haar door te laten brengen, en zo te laten wennen. Als je dat gaat ontzien, wordt het alleen maar erger lijkt me. Het kan ook wel zijn dat ze de deo of badschuim die hij gebruikt niet lekker vind. Ook dat is uit proberen. Als hem voor de eerste keer met haar alleen laat, kun je er misschien voor zorgen dat er geen voeding in die tijd zit, en dat steeds opvoeren. Het is goed om haar ook aandacht te geven, als ze rustig is. Niet alleen als ze huilt. Het komt echt goed hoor, probeer vertrouwen te hebben. Dat geldt zowel voor papa als voor mama. Geef papa de kans.... als je het niet aan kunt zien, is het beter even weg te gaan. Succes Adrienne