ontstekingen hoofdhuid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ALeV84, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Dag verloskundige,
    Wij willen heel graag een tweede kindje maar ik twijfel om het volgende. Mijn zoontje is bijna twee en na zijn geboorte kreeg ik opeens last van haarproblemen en ontstekingen in mijn hoofdhuid. Mijn hoofdhhuid is continu ontstokenj het gaat dus nooit weg. Met ontstoken bedoel ik dat ik heel veel onderhuidse bulten heb waar vocht uit komt als ik erop druk. Ze zijn heel pijnlijk en de artsen weten niet wat de oorzaak is. Mijn vraag is of deze bulten schadelijk kunnen zijn voor het kind. Waar ik in feite bang voor ben is dat via die ontstekingen schadelijke bacterien bij het kind terechtkomen via mijn bloed ofzo. Zou dat kunnen? Als dat zo is betekent dat dan dat ik nooit een tweede kind kan krijgen, want die ontstekingen heb ik elke dag. Gaan er een paar weg dan komen er een heleboel bij. Nu heb ik er ook wel een stuk of 20 van die ontstekingen. Klinkt wel erg smerig, excuses daarvoor. Ik had ook een soort antibiotica gel gekregen van de arts, dus geen pil maat een gel wat ik op mijn hoofdhuid moet smeren. Dat is toch niet gevaarlijk he. Alvast bedankt voor je antwoord!!
    Alev

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap je zorgen. Ze zijn niet nodig, als er bacteriën in je bloed komen wordt je zelf hartstikke ziek, en dat gebeurt echt niet zomaar. Het is iets lokaals, daarom heb je ook een antibiotica zalf en geen pillen. Die zalf kan verder geen kwaad, die werkt alleen op de plek zelf. heel vervelend voor je, ik heb zelf nooit gehoord van zoiets, en al helemaal niet dat het te maken zou kunnen hebben met zwangerschap of de periode erna. Maar je kunt gerust zwanger worden. Start je dan ook met foliumzuur?

Mirjam

Deel Deze Pagina