Hallo Allemaal, Misschien herkent iemand hier mijn klachten...... Ik heb sinds een paar dagen last van mijn onderbuik. Een trekkerig, weeeig, ook wel ongesteldheids gevoel zeg maar. Als ik plas neemt de "pijn" even toe, maar trekt ook weer weg. het zit echt onderin mijn buik en trekt ook wat door naar mij rug. Heel vervelend gevoel! Maar niet gehele dag aanwezig. Grotendeels zeg maar. Het is in ieder geval GEEN blaasontsteking, dat heb ik eergister laten checken. Herkent iemand deze klachten misschien? Gr Wila.
Nou pffff ik heb ook mijn urine weer es weggebracht. Heb ook een beurs, trekkerig gevoel in mijn onderbuik. Gewoon continu aanwezig. Ook rugpijn heb ik. Lijkt beetje op menstruatie pijn, maar ook niet helemaal. Huisarts belde net op dat mijn urine helemaal schoon was. Hij vroeg of ik leven voelde (ja gelukkig wel vandaag) en of ik afscheiding had..ja maar niet meer of anders als anders deze zwangerschap. Hij stak het erop dat mijn baarmoeder op mijn blaas duwt, ik moet heel vaak plassen. En die pijn/beurse gevoel wat ik heb zou van groeipijntjes komen? Hij zei dat ik me niet ongerust hoefde te maken en dat ik morgen of volgende week opnieuw urine moet inleveren als ik er last van blijf houden. Nou die vraag of ik leven voelde en of ik afscheiding had....waarom stelt hij die vraag? Mijn klachten waren: drukkend gevoel op de blaas, spierpijnachtig beursig gevoel laag in mijn buik en rugpijn. Maar die zit wat hoger. Nu heb ik dit met 15 weken ook gehad en opeens had ik toen een enorme buik. Ms dat het idd groei is?
Heb nog even de verloskundige gebeld, met het bovenstaande verhaal. Zolang het niet erger wordt en ik geen bloedverlies krijg is het ws groeipijn. De arts vroeg of ik afscheiding had en leven voelde was dus omdat dit ook op weeen kunnen duiden................ Rustig aandoen en als het niet erger wordt is het groeipijn. Nou ik voel me dus niet blij met dit antwoord.
ik kan me herinneren dat ik bij mn 1e zwangerschap ook buikpijn had rond de 20 weken. ben toen naar de dokter geweest en vk. alles was goed. het zat me ook echt niet lekker.... duurde wel een paar weekjes, maar is wel goed gekomen, kreeg een prachtige dochter met 40 wkn. ik denk dus dat het idd groeipijn is. volgens mij gaan ze rond deze tijd ook erg hard groeien. maar buikpijn blijft eng natuurlijk. xxx
hmmm..... Klinkt wel erg bekend Ukoldaatje!Komen wel erg overeen met mijn klachten. Ook ik moet zoveel plassen! En had zelf al zitten denken dat het kindje misschien laag ligt en tegen de blaas aandrukt. Maar het is een naar gevoel in de onderbuik wat me niet zint. Het klopt natuurlijk wel dat het nu echt een groeispurt begint te maken, dus het zou best wel met groei pijn te maken kunnen hebben natuurlijk? 'smorgens is het het ergste....zeker na het plassen dan begint het. bekend? Ga er n.a.v. jouw verhaal dan nu toch maar even vanuit dat het groeipijn is.... Al snap ik dat het niet helemaal het antwoord is wat je wilt horen..... Maar Tresje, jij geeft de burger moed! ook wel wat geruststellend dat jij het herkend en een gezonde dochter op de wereld hebt gezet!!
Nee ik heb het niet na het plassen. Dan is bij mij juist die druk eventjes weg. Moet zeggen dat ik nu ook nergens last van heb. Heb ook vandaag lekker lang op bed gelegen (ben terug gegaan naar bed) omdat mijn zoontje naar oma was. Het is bij mij een soort spierpijnachtig beurs gevoel wat op ongesteldheidsbuikpijn lijkt. Rondom mijn buik, richting mijn liezen en rug. Verlos zei dat je baarmoeder als die groeit kan aanvoelen als menstruatie gevoel. Dat beurse gevoel zijn de banden. Zolang je er dus geen bloed bij verliest, of het niet erger wordt, is het groeipijn. Ik had dit gevoel ook bij 15 weken, ook weer plas ingeleverd, maar ik had wel in ene een grote buik gekregen. Paar dagen later was het over. En mijn buik was opeens echt een zwangerschapsbuik. Ga er maar vanuit dat dit hetzelfde is. Zelfde gevoel in elk geval. Als je ongerust bent, gewoon naar je huisarts gaan of verloskundige hoor. Ik ben er in elk geval niet blij mee. Voel de kleine toevallig heel goed vandaag dus wel een geruststelling. En t is nu weg. Weeen komen en gaan toch? Dat is toch niet een gevoel aan 1 stuk door?