te klein?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mammied, Mar 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammied

mammied Actief lid

Jun 14, 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Hallo. ik heb een vraagje. heb met 17 weken en 5 dagen een pretecho gehad. alles zag er goed uit voor zover. maar de meting van kop tot bips was 11.7 cm. nu lees ik dat het kindje toch al wel gemiddeld 15cm. zou zijn. toch een aardig verschil. hoofdje was wel goed op schema en mat 3.9. is dit erg of kan het nog alle kanten op? Alvast bedankt.

2. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,451
    372
    83
    in een huis
    Hi!

Ik heb eigenlijk geen idee Maar ik ga er van uit dat als de verpleegkundige die je echo heeft gedaan dacht dat het niet goed was, ze er vast wat over had gezegt. Ik zou zeggen geniet heerlijk van je zwangerschap!

Groetjes Meis

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    15 cm is meet beentjes erbij volgens mij hoor.
    Mijne was met 17,5 wk 19 cm intotaal.

4. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    in heel veel van die apps over de vordering van de zwangerschap worden inderdaad de afmetingen van hoofd tot teen genoteerd, terwijl de echoscopist alleen kop tot "staart" meet. Dus dit kan het verschil zijn.
    Ik zou me ook geen zorgen maken. Anders had de echoscopiste heus wel wat gezegd.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Geen zorgen. Bij ons zei de verloskundige met 15 weken, toen ik vroeg hoe groot het nou was, dat ze dat niet meer kop/stuit meten.

Bij jou hebben ze dus dat wel gedaan, maar daar komen nog wat cm bij van de beentjes hoor.

Share This Page