antibiotica?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door gien, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hallo dames,

mijn jongste dochter is nu 4 maanden en ik geef met erg veel plezier borstvoeding. maar nu heb ik een gewrichtsontsteking opgelopen in beide voeten met het gevolg dat ik erg veel pijn heb en bijna niet meer kan lopen... :(

ik slik nu diclofinac (?) maar dat helpt bijna niet en vanmiddag ga ik weer naar de dr en wilde ik eigelijk gaan vragen of hij me geen antibiotica kan geven hiervoor!

er is toch antibiotica die kan tijdens borstvoeding?

alvast bedankt...

2. Bri

Bri Niet meer actief

Er zijn wel AB soorten die op zich mogen met BV. Maar ik heb net in een ander topic gelezen dat er een kindje van 8 mnd is dat al tandbederf heeft, vermoedelijk door de AB-kuur die mama heeft gehad toen ze BV gaf...

Informeer dus ook even naar dat soort bijwerkingen. Mijn standpunt is wel: als jij het nodig hebt, moet je het nemen. Of je dan nog BV kunt geven is een tweede (desnoods gedurende de kuur afkolven en weggooien).

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb meerdere AB kuren gekregen voor borstontstekingen,
    dus het kan wel samen gaan...
    Maar geef goed aan dat je BV geeft en hopelijk kan er een geschikte AB voor je aandoening gekozen worden.

Sterkte.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef gewoon dat je voedt en dat je iets wilt dat samen kan met borstvoeding.

Tandbederf t.g.v. AB van de moeder is zeldzaam en/of omstreden. Vroeger zag je bij kinderen die veel AB kregen slechte tanden, maar dat was meestal terug te leiden op de suiker in de drankjes, niet op de AB.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier mee eens :).

Alleen zou ik wel toe willen voegen, houd je kindje goed in de gaten, ik heb inmiddels alweer best een tijdje geleden een antibioticakuur gehad en daarvan kreeg onze dochter uitslag, zat helemaal onder de rode bultjes en jeukte gigantisch, zij blijkt dus niet tegen die antibiotica te kunnen maar kreeg het door mij wel binnen :).

Liefs Hanneke.

6. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    dankjulliewel meiden,

ik ben gister op de eerste hulpgeweest en geen antibiotica gehad maar prednison voor de ontstekingen en moet paracetamol nemen voor de pijn... ze hebben overlegd met de kinderarts en ik kan dat gelukkig veilig gebruiken!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn! Beterschap!

8. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008