Toen onze dochter geboren is ben ik vol goede moed begonnen met het geven van borstvoeding. De eerste 2 weken ging het voor mijn doen (bij de eerste 2 lukte het niet) erg goed. Omdat ik na verloop van tijd erg veel last kreeg van kapotte tepels en ik zelfs met behulp van een lactatiekundige niet meer aan durfde te leggen ben ik gestopt. Erg jammer, maar ik had er vrede mee. Nadat we een tijdje flesvoeding gaven kreeg onze dochter steeds meer last van harde ontlasting dat zelfs een paar keer met behulp van klysma's eruit moest. Tijdens de borstvoedingsperiode heeft ze hier geen last van gehad. We hebben echt alles uit de kast getrokken, maar niks helpt. Morgen moet ik een afspraak maken bij de kinderarts. Nu zat ik me af te vragen of het nu onze dochter ruim 3 maanden is nog mogelijk zou kunnen zijn om te relacteren. Als borstvoeding DE oplossing is voor het probleem dan heb ik er graag alles voor over om het weer op te pakken. Dit ga ik dan uiteraard niet alleen doen en we willen ook sowieso het bezoekje aan de kinderarts afwachten. Maar ik ben wel benieuwd of er (theoretisch) een kans is dat het kan de borstvoeding weer op te pakken. Alvast bedankt voor je reactie.
hoi vervelend dat het zo gelopen is. En sneu voor je dochter dat ze zo'n last heeft. Tja, theoretisch heb je zeker een kans, maar het is wel een pittige weg om te bewandelen. Het vraagt heel veel geduld, tijd en energie en het is de vraag of je voldoende produktie zult krijgen om haar helemaal te kunnen voeden, Dit zeg ik niet om je ontmoedigen, ik vind het heel wat dat je dit overweegt!, maar ik wil wel eerlijk zijn! Lees dit verhaal eens en overweeg of je het een kans wilt geven. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Relactatie - Borstvoeding weer op gang brengen nadat je gestopt bent, oftewel: relactatie Succes en bij meer vragen horen we het graag! Mirjam
Dank je wel voor je reactie. Ik begrijp dat, als we voor relactatie gaan, het een lange, zware weg zal worden. Natuurlijk wil ik er alles aan doen om onze dame een makkelijke stoelgang te bezorgen, maar we wachten eerst het bezoekje aan de kinderarts af. Hopelijk wordt de oorzaak van het probleem gevonden. Maar ik hou de borstvoeding in mijn achterhoofd. Als ik vragen heb dan weet ik jullie te vinden.