Onzeker

Discussion in 'Zwanger worden' started by MinnieJ, Aug 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ben ik de enige die al vrij snel onzeker is/was of het wel gaat lukken?

Ik zit pas in ronde 5 voor ons tweede wondertje en de moed zakt me nu alweer in de schoenen voordat ik uberhaupt een ovulatie heb gehad. Ik heb zelfs bijna geen zin meer om te "klussen" omdat ik denk; het lukt vast toch weer niet.

Ik lees/hoor overal dat je van een tweede sneller zwanger raakt en dat maakt me nog onzekerder...

Ik weet dat ik niet "mag" klagen want ronde 5 is natuurlijk niks vergeleken bij ronde 12 of ronde 20 wat ik hier soms lees, maar toch kan ik er niks aan doen dat het me gewoon erg onzeker maakt, ik wou dat het niet zo was maar het hele gevoel van; "joepie ik ben weer in mijn vruchtbare periode" zakt een beetje weg hier..:(

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Begrijpelijk, ookal zitten we nog aan het begin, het wachten is voor niemand leuk! .. ik wou zeggen probeer je te concentreren op andere dingen, maar ik weet ook dat dat soms niet lukt! Misschien helpt het idee dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten met hetzelfde doel.. :)

3. Daycey

Daycey Actief lid

Aug 7, 2012
    370
    3
    18
    Female
    Nootdorp
    Hey meid,

Hoewel ik met mijn ronde 42 op ivf zit te wachten, snap ik je gevoel helemaal. Elke ronde is er een teveel. Zeker het eerste jaar had ik er veel last van.

Wat bij mij goed hielp is er 'gewoon' even niet bij stil staan. Alleen klussen als je wilt en wij zijn ook wel eens een weekendje weg geweest als mijn vruchtbare periode in dat weekend viel.
    Als mijn ei eenmaal geweest was zorgde ik dat ik het lekker druk had. Dan sta je toch minder stil bij het wachten op de ongi of beter nog, je positieve test.

Ik heb ook even ovulatietesten gebruikt, maar daardoor was ik er alleen maar meer mee bezig. Bij mij werkte dat averechts.

Succes!

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Ik zit pas in ronde 4, en ik vind het wachten al verschrikkelijk :S denk dat het vooral de angst is niet zwanger te raken, omdat je het gewoon zo graag wil! Toch vind ik het zelf ook stom zo te denken, en ik begrijp je gevoel dus helemaal! Moet zeggen dat ik er nu wel wat beter, wat relaxter, mee om kan gaan, geeft wel wat rust :)

Meid het komt heus goed, klets hier lekker van je af, dat helpt ook zeker!

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik voel me wel schuldig dat het me zo dwarszit, ik bedoel ik heb hier al een lief klein ventje rondlopen, hoe durf ik te zeuren eigenlijk? Ik moet blij zijn met wat ik al heb en dat ben ik ook heel erg. Maar als je je eenmaal erop hebt ingesteld en het lukt niet meteen maakt het je toch onzeker.

Oh ovulatietesten waren hier ook een ramp, zodra ik positief testte voelde ik de drang we moeten nu! Geen fijn gevoel, ik merk wel aan mijn lichaam dat ik ovuleer.

Daycey meid wat vreselijk ronde 42, en dan klaag ik. Ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn!

6. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

Aug 3, 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Ik herken je gevoel ook zeker!!

Hier vandaag weer ongie en diepe teleurstelling na 3 dagen overtijd.. ik kreeg echt hoop..

Wij zijn nu zo'n anderhalf jaar bezig waarvan nu een half jaar met hormonen.. grrr ik haat die pillen, maarja.. als ik ze niet neem is er ook geen ei.. dus tsja..
    Vriendlief was vandaag ook helemaal *mee*verdrietig.. konden we dus fijn even delen..dat gevoel.. hij vroeg zich ook af of het misschien lag aan standje of iets anders..
    We weten dat alles goed zit, we zijn beiden onderzocht, maar elke keer weer de vraag.. waarom is het dan niet gelukt..
    We gaan nu verder naar de volgende ronde, en weer proberen zonder er teveel bij stil te staan.. rust en geen druk erachter

Hoop voor je dat snel zwanger raakt..
    Het is en blijft een wonder

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Vlinder wat akelig dat je nu weer ongesteld bent geworden, ik hoop dat ook jij gauw zwanger bent. Wat vervelend he dat je dan overtijd bent, en ook al test je dan negatief toch blijft er een klein sprankje hoop. Ik was afgelopen maand ook te laat, paar dagen zelfs, ik deed elke dag een test maar wist eigenlijk al de uitslag, en toch bleef ik een heeeeel klein beetje hoop hebben.

Ik las ergens dat vrouwen het meest vruchtbaar zijn in het najaar, laten we hopen dat we deze herfst, of nog eerder, zwanger raken!!!

8. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

May 31, 2012
    1,848
    0
    0
    even over het feit dat het bij een tweede vlugger gaat ...
    bij mij was dat alvast niet geval.
    ik was toen gestopt met de pil en direct zwanger ...
    nu echter reeds gestopt van december, en nog geen beebje in de buik!

heel veel succes

9. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

Apr 18, 2012
    583
    0
    16
    Heey,
    Je moet je niet schuldig voelen hoor! Tuurlijk is dat moeilijk als je hier leest over vrouwen die al veel langer aan het proberen zijn..
    Maar goed als je een kindje wil dan kan je weinig aan je gevoel daarover veranderen..
    Probeer (ook) met andere dingen bezig te zijn.. er staat toch gemiddeld een jaar voor, voordat je je "druk" kan gaan maken??
    Ik ben zelf ook iemand die vrij snel onzeker is..dan denk ik: O, als ik maar kinderen kan krijgen, wat als ik er geen kan krijgen?
    Maar die gedachtes komen niet vaak opspelen gelukkig want dan maak je jezelf gek! Ik denk nu gewoon: Och t is pas ronde 4..het komt wel wanneer het onze tijd is..
    Gelukkig bestaat dit forum he! Kun je even je ei kwijt..

10. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    @MinnieJ begrijpelijk hoor.. zodra je die kinderwens zo sterk (weer) voelt lijkt elke maand er 1 teveel..

ik duim voor je dat het snel raak mag zijn en dat je ondertussen toch ook plezier kunt beleven in de gemeenschap met je man (ik gebruik deze maand voor het eerst ovutesten maar ga het denk ik ook niet meer doen, voelt inderdaad zo geforceerd!)

overigens hoor ik juist heel vaak dat mensen langer bezig zijn voor de 2e... (in mijn omgeving dan)

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja echt geweldig dat dit forum bestaat!

Inderdaad maar proberen gedachten te verzetten, en hopen dat we bij die 80 procent (of was het meer?) horen die binnen een jaar gewoon zwanger zijn

12. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

Aug 3, 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    ik hoop het ook minnie :) laat de herfst maar komen dan!! is het trouwens niet al herfst??:( zie alleen maar regen,wind,onweer en hagel de laatste paar dagen

voel me alweer beetje fijner.. heb net een hele berg chocola gegeten haha en ben lekker op de bank gekropen met een boek en een kruikje en kopje thee.
    xx

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Zag je topic voorbij komen.
    even een digi-knuffel voor je!

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hey mamsie, ja even een down moment, gewoon eigenlijk deze ronde helemaal niet zo'n zin om te klussen...maar wil ook geen kans mislopen natuurlijk.

Ik moet het misschien gewoon even van me afzetten en lekker op zoonlief focussen, we hebben het ook al gezellig met z'n 3tjes:)

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Ken je gevoel meid! En er is verdraaid weinig aan te doen. Inderdaad, proberen afleiding te zoeken en, als het lukt, seks weer als seks gaan zien ipv "iets" dat moet om een kindje te krijgen (werkte bij mij in ieder geval wel)

16. xiomara113

xiomara113 Actief lid

Mar 23, 2012
    474
    0
    16
    hey meid
    ik zit nu in ronde 8 en heb me geduld al verloren bij ronde 1:D
    de ene maand ben ik er meer mee bezig dan de andere. maar t is toch weer iedere keer een lichte teleurstelling als het doorbreekt
    2 dagen geleden bruin bloed verloren tot nu aan toe met donker rood er bij en ik hoop zo dat het innesteling is alleen ben ik toch bang dat het morgen weer doorbreekt :(
    maar ja des te meer we kunnen oefenen met een goeie smoes:)
    hou vol en geniet lekker van je gezinnetje voor je het weet heb je er 1tje bij, en dan denk je bij je zelf : ach viel best wel mee hoe lang ik er op moest wachten

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Chocola is echt een wondermiddel he? Ik heb gelezen dat veel vrouwen hier ook naar snakken als ze last hebben van PMS omdat er dus iets in zit wat je happy maakt, hier krijg ik ook altijd trek in chocola voor/tijdens menstruatie, en ik heb het idee dat het wel helpt, en dat komt me ook wel uit:p

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Dat is ook zo, en zodra je eenmaal zwanger bent is het weer heel snel gewoon, terwijl je er al die maanden zo naar hebt verlangd!

19. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja ik probeer toch telkens maar in mijn hoofd te houden; laten we er maar vanuit gaan dat het een jaar duurt of langer en dat we voorlopig nog met z'n 3tjes zijn, is ook geen ramp toch?

Stel zoonlief is pas 3 als ik weer zwanger raak, daar hangen ook weer veel voordelen aan zoals dat hij zelfstandiger is enzo.

Grappige is toen we begonnen met klussen dacht ik; kan ik het wel aan of niet, dreumes en zwanger zijn, en ik vond het ook best eng om voor een tweede te gaan, maar nu ben ik er helemaal klaar voor:)!!

20. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,633
    0
    0
    Dan moet ik mij zeker schamen...
    Ik ben nog maar net gestopt met de pil (eerste ronde zoals jullie dat hier noemen :) )....
    En ik ben zelfs al onzeker... Is het wel voor me weggelegd... Gaat het wel lukken...
    Ik denk dat dat vrouw eigen is...
    Gelukkig ben ik volgende week de hele week aan het werken... Kan ik er niet zo heel veel mee bezig zijn :) ....

Veel succes en sterkte allemaal meiden!!!

Share This Page