Even een vraagje omdat op internet overal iets anders staat... ik ben nu een week of 3 gestopt met de pil, is het verstandig om ook meteen aan foliumzuur te beginnen of als je zwanger bent pas?? ik heb al een potje staan maar weet niet of het al zin heeft om meteen te slikken?? graag wat adviezen
Ja hoor begin maar met slikken Het is goed een "voorraadje" in je lichaam op te bouwen, dus hoe eerder hoe beter.
Nu beginnen, want je moet een spiegel opbouwen. Eigenlijk moet je minimaal twee weken foliumzuur geslikt hebben voordat je zwanger raakt, anders is het peil nog te laag om van nut te kunnen zijn.
Stoppen met de pil betekende voor mij altijd gelijk beginnen met foliumzuur. Dus ik ben ook direct begonnen.
Er staat zelfs op het doosje van mijn pil dat ik, als ik een kinderwens heb en stop met de pil, naar de apotheek moet voor foliumzuur.
eigenlijk moet je al 4 weken voor t stoppen van de ac beginnne met foliumzuur om een spiegel op te bouwen want soms kan je wel gelijk zwanger raken succes ermee en dus gauw beginnen