onzeker...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kruimel24, Oct 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kruimel24

Kruimel24 Niet meer actief

Hoi Hoi,

Het is eigenlijk een lang verhaal, maar kort gezegd ben ik gewoon bang geworden van alles wat ik op internet heb gelezen en heb gehoord...

Ik ben 2 maanden geleden gestopt met de pil en wij gaan over 1 maand proberen zwanger te worden.

Nu slik ik ook nieuwe medicatie voor epilepsie en weet dus niet meer zo goed welke 'klachten' waar vandaan komen.

Ik heb vroeger erg heftige menstruaties gehad. Onregelmatig, veel bloedverlies, bloedstolsels en flinke buikpijn. Nu besprak ik dit laatst met iemand en die zei 'oh ja dat is ook endometriose'. Sinds 3 weken heb ik darmklachten (door medicatie of iets anders?). Afgelopen 2 menstruaties heb ik geen buikpijn gehad (gelukkig!), maar wel oud bloed zowel voor als na menstruatie. Ook hier heb ik weer van alles over gelezen.
    Tijdens de pil had ik natuurlijk nergens last van. Wel vaak wat hoofdpijn voor menstruatie, en eerste dag buikpijn. Daarna niks meer.

Nu weet ik dat het nergens op slaat en dat ik me nu al zorgen maak terwijl we nog niet eens geprobeerd hebben...
    Mijn lichaam is echter de laatste weken flink van slag geweest door de nieuwe medicatie (epilepsie) en ik zit daardoor gewoon niet lekker in me vel. :(

Ik wil gewoon dolgraag mama worden!

Lang verhaal... Maar moest het toch even ergens kwijt...

Hopelijk kan iemand mij een beetje gerust stellen...

2. yvonne1

yvonne1 Actief lid

Sep 14, 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het ligt aan het stoppen met de pil
    Mijn cyclus was best een tijdje van de kaart na het stoppen met de pil.

Ik denk dat je het beste even naar je ha kan gaan, misschien ook even vragen of die medicatie voor je epilepsie misschien invloed kan hebben op je kinderwens als je straks zwanger bent

succes!!

3. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Het is denk ik verstandig om te bespreken of je de epilepsie medicatie wel mag gebruiken als je eenmaal zwanger bent!

Verder klinken je klachten als ontpillen, kan erg vervelend zijn...

Je onzekerheid snap ik, er zijn zoveel verhalen te vinden die je onzeker kunnen maken!
    Ik had die angst ook voordat ik zwanger werd van mijn dochter (uiteindelijk in ronde 2 al zwanger!) en nu weer (inmiddels in ronde 5 beland voor een 2e wonder...)

Sterkte en ook wel veel plezier met het proberen zwanger te worden!

Groetjes,
    Larissa

4. Kruimel24

Kruimel24 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties...

Ik bespreek inderdaad alles met mijn neuroloog. Ik mag niet zomaar zelf beginnen met zwanger worden.

Ik ben overgestapt naar een ander medicijn omdat dit veiliger is. Helaas is stoppen met medicatie voor mij geen optie, maar gelukkig krijgen de meeste vrouwen met epilepsie gewoon gezonde kindjes :)

Ik ga nog even mijn volgende (3e menstruatie na stoppen pil) afwachten en wanneer de klachten blijven even naar ha gaan.

Share This Page