Groeiachterstand

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door inverw8ting, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inverw8ting

inverw8ting Actief lid

3 jan 2013
    135
    0
    16
    Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot een groeiachterstand.
    Onze klein meid zou een "groeiachterstand" hebben met betrekking tot haar buikje. Iedereen zegt me steeds geen zorgen te maken echter wordt ik wel allemaal voor allerlei extra controles doorgestuurd waardoor ik me lichtelijk zorgen maak.

Ik heb me laten vertellen dat een iets kleiner buikje geen probleem is, als het maar mee groeit met de rest en niet als enige achter blijft hangen klopt dit?

De volgende waarden zijn bij mij gemeten:
    26w5d
    BPD 6.84 cm
    HC 24.37 cm
    AC 21.03 cm
    FL 5.06 cm

30w
    BDP 7.8 cm
    HC 26.8 cm
    AC 24.3 cm
    FL 5.7 cm

Naar mijn idee groeit het buikje wel mee?
    Wat betekend het als het buikje te klein blijft. Het word nu namelijk steeds gemeten onder de 10%.
    Echter werkt alles wel prima, placenta gaat goed en ideale hoeveelheid vruchtwater.

Wat vind jij van bovenstaande situatie?

Groetjes

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het is lastig voor mij om er zo iets over te zeggen. Vaak zien we het in een curve met percentages erbij. het buikje zit onder de P10 begrijp ik. Het kan komen omdat je kindje gewoon normaal kleiner is, maar dat willen ze wel in de gaten houden. Het is nog wel binnen de curves, dus dat is fijn. Maar het is wel belangrijk om in de gaten te houden of het kindje wel op zijn eigen curve door groeit en niets steeds minder gaat groeien. Zolang er gezegd wordt je geen zorgen te maken zou ik dat ook niet te veel doen.

Groeten evelien

Deel Deze Pagina