Hoi, Ik heb vanochtend bloed laten prikken omdat de kleine groot is voor de draagduur volgens de verloskundige. Nu was het een test waarbij ik eerst nuchter moest vingerprikken en dan een suikerdrankje moest drinken. 2 Uur later moest ik terug om bloed te geven. Nu komt de uitslag pas over drie dagen, maar ben toch benieuwd. Ik hoorde bij de vingerprik dat het nuchter was: 4,3 Mmol. Ik lees overal dat dat best goed is. Nu weet ik de uitslag van ná het suikerdrankje niet, maar weten jullie misschien of ik al wel gerust kan zijn? Of kan het nog alle kanten op? Alvast bedankt!
Ik heb dezelfde test vorige week gedaan. Vies drankje, bleeeghhh. Mijn nuchtere waarde was 4,6 dat was prima. Er valt daaruit niks op te maken of je het wel of niet hebt. Ze prikken je nuchter om te kijken of je suiker niet al te hoog is voordat ze nog eens zo'n drankje erin gooien. Bij mij was gelukkig alles goed, eindstand was 6,4. Hopelijk bij jou ook. Suc6 met wachten
Het kan nog alle kanten op. Nuchter was mijn bloedsuiker ook goed, maar twee uur na dat suikerdrankje was mijn bloedsuiker te hoog. Sinds afgelopen maandag heb ik een dieët gekregen om zo de bloedsuiker wat lager te houden. Misschien is jouw kindje gewoon iets groter, de mijne is juist wat kleiner. Maar ik snap je wel hoor, ik kreeg de zenuwen toen ik hoorde dat ik getest moest worden op zwangerschapsdiabetes. Ik had liever gehad dat ze mij toen ze me geprikt hadden na die twee uur na dat suikerdrankje de waarde hadden verteld, maar dat moest natuurlijk eerst in het lab onderzocht worden
Bedankt voor jullie antwoorden. Mmm.. oke, dan moeten we toch het weekend nog afwachten denk ik. Het is niet anders...
Ik heb twee weken geleden ook de uitslag gekregen, helaas zwangerschapsdiabetes. Nuchter was de uitslag 4.1 en 2 uur na het drankje was de uitslag 7.8. Het is net de grens, maar ik moet nu volgende week naar de internist en diëtist. Ze verwachten ook niet dat mijn suiker heel erg gaat stijgen, maar moet het nu wel blijven controleren en krijg nog twee extra groei echo's. Gisteren ook een groei echo gehad, maar onze kleine meid ligt precies op schema Ik moest ook een week wachten op de uitslag.
Het kan inderdaad alle kanten nog opgaan. Ik heb de test afgelopen vrijdag gedaan.. voor de test was m'n suiker 4,8 en na de test 6,7. Bij mij zeiden ze dat het onder de 7,5 moest zitten.. Wat gek trouwens dat sommigen een paar dagen moeten wachten, ik kreeg de uitslag direct. Hopelijk krijg je een goede uitslag! xx
Ik heb de test 3 weken geleden gedaan.. Ze konden bij mij gelijk de uitslag zien en deze was goed ( ik moest de test ivm hoge bmi ) Met een vinger prik kunnen ze de waarde gelijk zien, of heb je de 2de keer echt bloed moeten prikken??? of weer vinger prikje..
@eenwens: nou de tweede keer ging er een hele buis uit Ik had ook gehoopt op een vingerprikje. bedankt voor jullie antwoorden, hopelijk krijg ik de uitslag ook snel en hoef ik geen hele week te wachten!
Een buis is iets preciezer dan een vingerprikje. En de test wordt GTTgenoemd, dat staat voor glucose tolerantie test. Je wordt eerst nuchter geprikt voor een beginwaarde, en daarna wordt er na het drinken van een glucose-oplosssing gekeken wat de tolerantie in jouw lichaam is voor glucose. (Dus hoe jouw lichaam omgaat met veel suiker in 1x.) Daarom kan het inderdaad nog alle kanten op. Ik wens je heel veel succes in ieder geval
Ik heb het ook vorige week gedaan en alles was goed. Heb overigens geen groot kind. Kreeg pas na een week de uitslag. Dus bij mij duurde het best lang. Succes!
Ik heb hem twee weken geleden gedaan. Daarvoor moest ik twee keer een buisje bloed afgeven, maar ik kreeg wel gelijk de uitslag. Het scheelt misschien dat ik de test gelijk bij het lab van het ziekenhuis deed? Dat dat nou een week moet duren vind ik echt wel raar hoor... De methode van onderzoek is toch overal hetzelfde? In ieder geval was het bij mij goed, maar een week later gingen mijn glucosewaardes alsnog omhoog. Dat wist ik omdat ik zelf controleer, in verband met diabetes in mijn vorige zwangerschap. Dat de GTT goed is, wil dus nog niet altijd wat zeggen helaas... Ik ben nu aan de insuline.
Wij hebben dan een uitgebreidere test gehad. Ik kreeg eerst een vingerprik en toen mijn beginwaarde goed was nam ze gelijk een buisje bloed af. Dan dat vieze drankje drinken en na 2 uur nam ze weer een buisje bloed af. Je verloskundige of huisarts heeft de uitslag een dag later binnen, dus je kunt vandaag nog even bellen om te vragen of alles goed was
Ik heb hem ook gehad. Niet omdat mijn kindje groter of kleiner was. Ze doen dit bij vrouwen met overgewicht ook...(helaas heb ik dat). Bij mij was de waarde ook goed. Vaak doen ze het voor de zekerheid om jullie gezondheid in de gaten te houden.
Ik heb hem 2 weken geleden ook gedaan en nuchter was de waarde goed maar een uur daarna 10.5 en weer een uur daarna nog steeds 10.5. Erg hoog dus. Ik prik nu 4x per dag mijn suiker en die is goed. (behalve als ik pizza of chocola eet. Ik heb het prima onder controle door op mijn eten te letten. Ik heb gemerkt dat ik erg op aardappels en wit brood reageer dus die laat ik voor wat het is. Ik krijg de uitslag een dag erna. Ik hoop dat jouw uitslag goed is.
vind wel gek dat de test overal zo anders is. Bij mij was het ook GTT test.. en zat samen met andere dames en was er 1 die ook te hoog zat maar bij niemand is een buisje bloed afgenomen..