Hallo allemaal, Ik voel me vandaag even heel erg onzeker. Afgelopen zaterdag kwamen we erachter dat we in verwachting zijn van ons eerste kindje. De eerste paar dagen (ook een paar dagen voor afgelopen zaterdag) had ik last van mijn grote borsten die me meer in de weg zaten als anders, gevoelige tepels en een menstruatieachtige pijn in mijn baarmoeder. Gister en vandaag (woensdag) voel ik bijna niks meer. Gisteravond voor de zekerheid nog een zwangerschapstest gekocht en uitgevoerd. Clearblue en die gaf nog steeds het zelfde aan dat ik gewoon 2/3 weken zwanger ben... Maar gezien het feit dat ik nu niks meer voel, maak ik me toch erg ongerust. Aangezien ik eerder een vroege miskraam heb gehad, ben ik zo bang dat het nu weer fout kan gaan. Of zijn deze zorgen onterecht..... Vandaag onzekere Mystje79,.....
Ja meis ik kan me je zorgen voorstellen en ik zou willen dat ik je per direct een goede uitkomst kon laten zien, maar ja dat kan ik niet door het computer scherm. Het enige wat ik kan zeggen is dat hcg schommelt in het begin en dat je klachten dus ook kunnen wisselen. Maar als het enige troost is, ik heb 9 maanden lang absoluut niks gevoeld en dat mannetje wordt alweer bijna 4. Het zegt nog niks lieverd, maar ik snap je hoor.
Ooo.. wat herkenbaar! Bij kreeg ik bij de eerste twee testen vage streepjes. En dat een streepje een streepje is, zou je dan bijna vergeten. Maar toen test nummer 3, bijna een week later. En ja hoor: super positief, binnen 1 minuut: boem! Heel fijn. Maar ja, dan komen de volgende dagen.. Ik voelde wat krampjes, pijnlijke tepels, darmen waar je niet blij van wordt en sneller trek (maar dat kan ook tussen m'n oren zitten). Morgen ben ik 6 weken, maar ik heb geen buikpijn meer. M'n borsten zijn wel wat gevoelig, maar niet meer zo erg en m'n darmen doen weer normaal.. Eén troost: je kan er niks aan doen. Waar sommigen al boven de wc hangen, hebben anderen nergens last van. M'n schoonmoeder heeft nooit ergens last van gehad. Ja 'tegen het einde werd ik wel moe, maar dat is wel logisch'. Wat het lastige van die eerste weken is: je hebt niks om je aan vast te houden, behalve die test! En dat valt niet altijd mee, dat zal bijna elke zwangere vrouw of moeder kunnen bevestigen geloof ik. Dus eigenlijk zit er maar één ding op: die eerste echo afwachten. Ondertussen kun je volgens mij maar een paar dingen doen: gezond eten, niet drinken, folium slikken en proberen te genieten! Dus bij deze: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, mega veel succes en sterkte. Ik hoop dat jij en alle andere (onzekere) zwangeren (waaronder ik) snel wat meer zekerheid en goed nieuws kunnen krijgen!
Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap Verder sluit ik me aan bij de dames Ik ben nu 8 weken en maar 2 keer licht misselijk geweest En wel last van gevoelige borsten en wat steekjes nu ook haast niet maar ik heb maandag echo gehad en onze kleine zit er gewoon
Lieve Esther, Sunshine en Mei2014mama, Hartelijk bedankt voor de lieve woorden en inderdaad ik moet meer gaan leren vertrouwen op mijn eigen lichaam. Ik ben 8 maanden gestopt met roken, probeer gezond te eten en ben ruim een maand begonnen met hardlopen om weer wat af te vallen (want na het stoppen met roken ben ik veels te zwaar geworden). Dus behalve het gewicht (10 kilo te zwaar) heb ik er alles aan gedaan om mijn lichaam voor te bereiden op wat nu komen gaat. Hopelijk is dat goed geweest! Sunshine en Mei2014mama gefeliciteerd met de zwangerschap! Hopelijk gaat we elkaar verder in het proces ook spreken met leuke dingen! Liefs Mystje.
Dankje Zo te lezen heb je hard je best gedaan, super! En heel goed dat je gestopt bent met roken. Verder weet je ook niet hoe je lichaam zal gaan reageren en wie weet heb je straks nergens last van. Uiteindelijk denk ik dat ik zelf pas echt vertrouwen zal hebben en houden als m'n buik gaat groeien. Dan kan je gewoon elke keer even naar beneden kijken en hoef je niet meer te twijfelen, heerlijk!