echo maar geen termijn.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nina22, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    hallo,

ik heb met 8+5 een "termijn" echo gehad ik dacht toen zelf dat ik 9+1 was. de baby was 2 cm

nu heb ik vandaag weer een echo gehad en ben 13+3 en ze hebben niet meer een meting gedaan met weken + dagen alleen dat de baby 9 cm was.. dat komt toch niet over een met 13 weken? meer in de richting van net 15?

ik ben het zelf vergeten te vragen en hoop dat u misschien antwoord heeft alvast bedankt!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Bij je eerste echo was het te vroeg om een betrouwbare termijn te kunnen vast stellen. Dat had dan bij de echo van vandaag gedaan moeten worden. het aantal cm bepaald hoe oud de baby is. Maar het kan ook zijn dat ze het bepaald heeft aan de hand van andere metingen. Dat is betrouwbaarder als een kindje wat ouder is. Ze meten dat het hoofdje. Is dit toevallig hoe het dan gedaan is?

groeten evelien

3. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    bedankt voor de reactie, nee er is verder helemaal niets gemeten ook het hoofdje niet, vond het zelf inderdaad ook al erg vroeg voor een termijn echo met 8 weken. wat kan ik nu het beste doen?

ik moet er ook nog even bij zeggen dat ik dacht dat de 1e echo gewoon om te kijken was en met 12 weken een termijn echo, maar ik kwam daar en toen moest ik deze echo betalen omdat ik dus al een termijn heb gehad.
    groetjes nynke

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Volgens de richtlijnen mag een termijnecho gemaakt worden vanaf 8+4 wk. Dus als jij bij de echo 8+5 wk bent geweest, mag er dus een termijn bepaald worden en mag het als een termijnecho beschouwd worden. De datum die daar uitgekomen is, is dan jouw uitgerekende datum.

Wel vervelend voor je dat er zo'n verwarring is ontstaan en dat je de tweede echo zelf moest betalen. Niet echt netjes dat dit niet eerder aan je verteld is. Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina