Na mijn zwangerschap en het geven van borstvoeding heb ik mijn spontane menstruatie afgewacht. Deze had ik dinsdag 13 mei. Ik ben toen net als voor de zwangerschap netjes op vrijdag 16 mei met de pil begonnen. Woensdag 21 mei en zaterdag 24 mei hadden we onbeschermde sex. Woensdag realiseerde ik me ineens dat ik waarschijnlijk nog niet beschermd was en ik maakte me zorgen of de pil kwaad kon mocht ik alweer zwanger zijn geworden. Ik heb deze dan ook vanaf toen niet meer genomen (heb dus maar 6x de pil geslikt, alleen de eerste week dus). Zondag 25 mei had ik een bloeding welke leek op een menstruatie voor enkele dagen. Eigenlijk vanaf die woensdag 21 mei voel ik me erg moe, heb last van hoofdpijn en geen eetlust maar wel lekkere trek. Zou ik zwanger kunnen zijn? Of is dit gewoon het gevolg van een peuter van 2 en een baby? En wanneer zou ik dan kunnen testen en/of weer met de pil beginnen?
Hoi, Het is lastig te zeggen hoe groot de kans is dat je nu zwanger bent. Wanneer je gestart zou zijn op de eerste dag van je menstruatie (dus 13 mei) zou je wel meteen veilig zitten. Wanneer je op een andere dag start is het advies om de eerste cyclus extra maatregelen te treffen (condooms te gebruiken). Aan de hand van klachten/ zwangerschapssymptomen kunnen we helaas niet bepalen of je zwanger bent, daar zul je echt een test voor moeten doen. Je kunt vanaf 13 juni een zwangerschapstest doen om te kijken of je zwanger bent. Dus nog een paar dagen afwachten... Succes! Groetjes Gea