Allergie creëeren ??

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by San99, Sep 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. San99

San99 Actief lid

Nov 25, 2013
    182
    0
    16
    Onze dochter is nu 11 weken. Sinds de start is ze al erg onrustig. Ze krijgt nu wel medicijnen tegen de reflux en ik ben gestopt met zuivelproducten eten. Ik geef borstvoeding. Af en toe geef ik een flesje melk en dan krijgt ze nutramigen. We hebben niet officieel getest of ze een koemelkallergie heeft. Omdat ze nu een stuk rustiger is zou ik het liefst op deze voet verder gaan. Alleen vertelde iemand me dat je een allergie juist in de hand kunt werken als je geen zuivel eet. Nu vraag ik me af of dat inderdaad zo is. Verder vraag ik me af of nutramigen in principe net zo goed is als gewone flesvoeding.

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

2. San99

San99 Actief lid

Nov 25, 2013
    182
    0
    16
    Hallo Heidi,

Is het nog mogelijk om een reactie te geven? Alvast bedankt!

Groeten Niki

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Sorry dat ik je berichtje pas zo laat beantwoord ;-(

Door zuivel weg te laten werk je geen allergie in de hand. Wij eten als kind ook geen mosselen bijvoorbeeld (om maar eens iets te noemen) en het merendeel van ons is daar niet allergisch voor.
    Als er allergie aanwezig is, is het juist veel meer belastend om wel met zuivel door te gaan.

nutramigen is goed gebalanceerd, je kindje krijgt de nodige voedingsstoffen. Fijn dat je ook borstvoeding kunt geven als actieve immunisatie!
    Ik zou lekker zo verder gaan!
    Succes!
    groetjes Heidi

4. San99

San99 Actief lid

Nov 25, 2013
    182
    0
    16
    Geen probleem! Bedankt voor je reactie!

Share This Page