Angst voor miskraam door gemeenschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tdw, Nov 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tdw

tdw Niet meer actief

Hallo,

Ik heb in augustus met 9 weken een miskraam gehad waar ik best een tijd kapot van ben geweest. Nu ben ik weer zwanger, heel pril nog maar ongeveer 6 weken. Nu is het zo dat ik sinds ik weet dat ik zwanger ben geen gemeenschap meer durf te hebben met mijn man. Ik weet rationeel wel dat het gewoon moet kunnen hoor maar ben op de een of andere manier toch heel bang dat het kwaad kan. Ik heb er op zich best wel behoefte aan om intiem te zijn maar die angst houd me tegen. Manlief is overigens heel lief en begripvol hiervoor.
    Ik krijg na een orgasme ook een beetje buikpijn wat het natuurlijk allemaal niet beter maakt. Misschien wil ik hier op dit forum nog een extra bevestiging dat het echt geen kwaad kan???

Daarnaast heb ik in de ochtend wel een paar bakjes koffie nodig om op te starten maar ik lees ineens dat je tegenwoordig maar maximaal 1 kopje koffie per dag mag, klopt dat???

Liefs Tess

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik kan me voorstellen dat je hier bang voor bent, maar het kan geen kwaad. Het hebben van gemeenschap veroorzaakt geen miskraam. En wat de koffie betreft, wordt inderdaad door het voedingscentrum geadviseerd 1 kopje koffie per dag te drinken. Succes en goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Share This Page