Het leed dat aankomen heet..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Truelove, Dec 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik weet het en wist het van te voren..
    Mar toch valt het me zo ontzettend tegen.
    Ik ben na mijn tweede zwangerschap 20 kilo afgevallen en voelde me weer fit.
    We zijn voor een derde kindje gegaan en ben nu dus volop zwanger :)
    En dat is iets waar ik super blij mee ben begrijp me niet verkeerd.. Maar het aankomen vind ik zo moeilijk..
    Ben tot nu toe al 12 kilo aangekomen...
    En mijn bezoekjes aan de vk worden daar niet vrolijker van..
    Ik troost mezelf met de gedachten dat ik na de bevalling er weer volop tegen aan kan.. Maar echt heb het er ontzettend moeilijk mee..
    Nu werkt het ook niet mee dat ik momenteel niet werk en de beweging van het fietsen niet meer heb.

Ik weet niet wat ik hiermee wil..
    Hoe kom ik van dit rot gevoel af?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hoe je van dat rot gevoel afkomt? NIET! :(

Ik ben zelf met pijn en moeite 20 kg afgevallen voor mijn zwangerschap omdat ik gewoon wat te zwaar was en ben lichamelijk beperkt dus sporten kan ik sowieso niet, heb het echt met mijn eetpatroon gedaan.

Nu ben ik dus 26w2d zwanger en ook circa 12 kg bijgekomen en vindt het verschrikkelijk!
    Ik weet dat het echt met de zwangerschap te maken heeft want zit gelukkig nog in maatje 40 (had ik voor de zwangerschap ook) met mijn positie-broeken maar evengoed!

Ik hou ook giga veel vocht vast, heb in de avond vooral olifantenpoten en kan mijn eigen schoenen gewoon niet meer dragen dus veel gewicht zit ook in het vocht maar ik vind het kei rot, ondanks dat ik wel erg trots ben op mijn dikke buik.

Ik weet ook dat ik het na de zwangerschap wel weer kwijt raak maar toch, het is net alsof ik 2 jaar voor niks moeite heb gedaan :(

Ik probeer me maar eraan vast te houden dat het gewoon bij de zwangerschap hoort en dat we er iets moois voor terug krijgen maar heb ook moeite met mijn veranderd lichaam.

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    Bij mij helpt het om toch wat in beweging te blijven. Vaak gaan wandelen bv en ik fiets wel nog elke dag naar het werk en school van de, dan voel ik me ondanks de ook al 9 kg extra nog wel ok.

Maar snap jullie wel. Is gewoon niet leuk om die extra kilos te zien.

4. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    het hoeft niet nog veel meer te worden he. Ik was bij de 1e met 28 weken 12 kilo aangekomen. Daarna is er tot de geboorte met 40.3 weken niks meer bij gekomen. na 3 weken waren alle kilo's er weer af.

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Het loopt bij mij helaas ook heel raar op.. Alleen in deze maand ben ik dus 5 kilo aangekomen...

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben het eerste trimester maar 3 kg bijgekomen en vanaf de 12 weken tot nu de andere 9 kg dus ben er ook niet gelukkig mee, nu staat het alweer een weekje of 2 stop dus je kan er niks van zeggen.

7. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik snap het helemaal. Ben paar jaar terug 12 kg afgevallen en al die jaren keurig op gelet met veel sporten... Nu 9 kilo erbij , op zich ok maar vind het zelf nog steeds veeeeeel en elke keer balen op Weegschaal.... Mijn tip is idd ook beetje blijven bewegen! Zwemmen of mom in balance bevallen (haha) mij goed!!

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had ondergewicht voor de zwangerschap (niet bepaald expres, ben na beide bevallingen enorm snel afgevallen tot ver onder normaal gewicht).

Ben enorm aangekomen deze zwangerschap. Wat op zich betekent dat ik een prachtig gewicht heb voor een hoogzwangere vrouw. Maar ik vind het zelf best lastig. Ik blief GEEN opmerkingen over mijn gewicht (vooral niet van mijn schoonmoeder die daar nogal over wil doorzagen op een ontactische manier :x ), en ik heb na 20 wk bij de vk aangegeven dat ik niet meer gewogen wil worden.

Ik heb ooit anorexia overwonnen en het blijft toch een zwakke plek om me zo 'dik' te voelen. Maar ik eet gezond, laat er echt niks om staan. Ik zie stiekem wel weer een beetje uit naar mijn eigen normale omvang... maar ben tegelijk ook heel trots op mijn ronde buik, het is hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dus ik probeer me er zo min mogelijk mee bezig te houden en gewoon te stralen ;) :)

9. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik denk dat ik dit ook maar ga aangeven. Ik word er depri van en dat wil ik niet..

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Gewoon aangeven dat je niet meer gewogen wil worden, dan voel je wel aan je kleding of je aankomt of niet. Op het ziekenhuis wordt ik niet eens gewogen. Wel keek de gyn laatst verwonderd naar mijn buik... Tja, bij een 2e groei je harder zeggen ze toch? Ook ik kan me er druk om maken, maar eet niet meer of anders dan normaal dus kan er verder weinig aan doen.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik zou ook aangeven dat je niet meer gewogen wil worden.
    Ik loop in het ziekenhuis en ben daar nog nooit gewogen!

12. Chriss

Chriss Fanatiek lid

Jul 27, 2013
    1,764
    194
    63
    Female
    Ik word ook nooit gegewogen bij VK alleen bijnde intake en bij 26weken.
    Maar ik weeg elke week zelf...wil er toch een beetje grip op hebben zeg maar. De afgelopen weken per week 1 kilo aangekomen en (hoera hoera...) deze week 'maar' 0,9 ons! Ik sport nog 2x per week dus hoe wat waar geen idee. Maar ja kan er dus vrij weinig aan doen. Zit nu op de 17.3 kilo....wel hou ik iets vocht vast maar dat zal 2 of 3 kilo max zijn. In totaal trouwens zit ik op 24kilo want ik was al paar kilo zwaarder door de hormonen voordat ik zwanger werd...
    Ga er maar vanuit dat ik nu nog elke week een kilo aankom :( Dan zit ik wel echt vet over mn max (die ik al 3x heb bijgesteld trouwens) maar ja shit happens???

13. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik moest de eerste maanden wel gewogen worden omdat ik te licht was. Ook wegen ze 'verplicht' (desnoods zonder dat jij weet wat je weegt) als je te zwaar oogt. Het is wel van belang om het iets te monitoren, maar als je ermee worstelt kan je daar denk ik met de meeste vk's best een gesprek over aangaan.

14. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

Jan 4, 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel jammer dat bij sommige vk's en ziekenhuizen zo gefocust wordt op het gewicht van de moeder. Dit zegt nl niets over het gewicht en de gezondheid van de baby.
    Bloeddruk van jezelf en geschat gewicht en ligging placenta, hoeveelheid vruchtwater zijn veel belangrijkere indicaties.
    Bij de vk nooit hoeven wegen, alleen mijn startgewicht aan moeten geven. Nu bij de gyn elke week op de weegschaal. Maar ik kom niet aan, val zelfs af nu en dat bij 38 weken. Maar dat deed er inderdaad niet toe, want de baby maakt het goed.

En inderdaad, geef dit gewoon aan bij je vk. En probeer je niet te laten leiden door de kilo's.

15. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Ook ik herken dit! Bij de 1e ruim 20 kilo aangekomen waarvan er toen 10 bleven plakken. Heel hard gesport en heb nu mijn oude kleding maat weer maar nu dus zwanger van de 2e.

Ik ben echt een neuroot wat dat aankomen betreft. Sta iedere dag op de weegschaal en op een goede dag weeg Ik 73 en op een slechte 75. Het schommelt bij mij dus heel erg en kan dus per dag verschillen. Dat is echt heel irritant.

Sporten doe ik nu niet maar wandel met de hond en fiets naar mijn werk. Bij de 1e heb ik ook echt veel gesnoept en dat wil ik nu wel echt proberen te voorkomen.

Het blijft altijd een gevoelig punt dat gewicht......

16. Chriss

Chriss Fanatiek lid

Jul 27, 2013
    1,764
    194
    63
    Female
    Probeer maar 1 keer per week te wegen want zo maak je jezelf echt gek! Ik heb jaren geen weegschaal gehad omdat ik er ook 1 of 2x per dag opstond maar nu lukt het om maar 1x per week te doen :)

17. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    ik was bij alle drie 10 tot 12 kilo aangekomen en de laatste weken ginegn het langzaamst (na week 30) na de bevalling was het er al meteen af! echt enkel het kindje en extra vocht en de placenta.....was bij de eerste zelfs na week 38 gaan afvallen....(niet bewust) andere waren er voor die tijd al (eerste 42w3d teede 38w5d en derde 37w2d)

18. AzA

AzA Niet meer actief

Ik ben ook nog maar 1x gewogen bij de vk. Maar ik ging op mn werk vaak op de weegschaal staan.
    Ik was ong 4 kilo aangekomen tot 24 weken... Ik dacht, gaat lekker zo! Maar vanaf 24 en nu, opeens nog eens 5!!!! kilo erbij!! Ineens gaat het zo snel... Ik baaaaaal zooooooo enorm! :( Ik hoop dat het niet veel erger gaat worden....

19. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ik nu in totaal dus al 12 kilo.. Voel me er echt rot bij.. Nogmaals ben gelukkig dat ik een mooi kindje mag dragen maar stiekem kijk ik al uit naar de dag dat ik weer af kan vallen.. En dit heeft totaal niks met mijn kindje te maken maar echt het gevoel dat ik mezelf niet meer ben..
    Het is gewoon erg vervelend

20. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Probeer ik ook maar kan me vaak niet bedwingen. Denk dat ik mijn man de weegschaal maar weer ga laten verstoppen zodat ik er gewoonweg niet op kan gaan staan.

Wat is dat toch met vrouwen en hun gewicht. We maken het onszelf vaak zo onnodig moeilijk.....

Share This Page