zorgen na te kleine buikomtrek

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Joyyke85, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Beste verloskundige,

Vandaag heb ik een onderzoek gehad in het zh, een echo om te kijken of onze kleine meid achterloopt zoals gedacht. Dit was idd het geval, ze schatten haar op 2300g met 35.3w.

Ook was er weinig vruchtwater, het moet normaal tussen de 8 en 32 zitten hoorde ik, ik zit op 9..

Nu moet ik de bewegingen goed in de gaten houden. Volgende week terug voor een echo om te kijken of de groei afbuigt. Dan is mogelijk mijn placenta de oorzaak.

Nu was baby net flink aan het bewegen. Daarna werd ze rustig, en ik zat te kijken naar mijn buik waar haar ruggetje zit. Ik zag toen dat het daar heel langzaam op en neer ging, alsof baby in en uitademde.. wat kan dit zijn? Het is mij namelijk nooit eerder op gevallen.

Alvast bedankt voor uw reactie

Gr joy

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Joy,

een baby in de buik ademt niet, maar het kan die beweging wel maken. Het middenrif oefent en die beweging lijkt op ademhalen. Nu is het wel zo dat dat eigenlijk niet te zien is aan je buik. Daar is het te subtiel voor. Maar goed, ik kan niet 100% zeggen dat je het niet hebt gezien natuurlijk. Het geeft in ieder geval niets. Doe het inderdaad lekker rustig aan en bij twijfel bel je je vk/gyn. Fijn dat je kindje goed in de gaten wordt gehouden in ieder geval.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina