Mag een baby vanaf de geboorte al kamille thee bij krampjes of mag dit pas vanaf een bepaalde leeftijd? En mag dit gewoon elke soort kamille thee zijn of moet dit een speciale soort zijn? Mijn baby van bijna 3 weken oud heeft soms last van wat winderigheid en krampjes maar niet zo erg dat ie er erg van moet huilen. Soms merk ik dat ie begint te sputteren en dat t m wat dwars zit en dacht toen: kan wel eens kamille thee proberen want heb gehoord dat dit helpt. Heeft iemand daar ervaring mee?
Is een bakerpraatje. Vroeger gebruikten ze het veel maar helpt niet echt. Bij borstvoeding kan je het ook zelf drinken als je het echt wilt gebruiken. Het beste kan je gewoon je kindje op je arm laten hangen als het ware. Hoofd bij je elleboog en billen op je hand. Of baby op de rug laten liggen en dan rustig fiets bewegingen met de beentjes maken. En benen naar de buik vouwen. Hahahaha beetje moeilijk uit te leggen
Nee, je geeft je baby liever niets anders dan melk (bv of fv). Thee vult zijn maag met iets waar hij niets aan heeft. Dus geen thee, water of weet ik wat. Gewoon zijn melk!
Voor sommige kinderen helpt het wel, andere niet. Dus zou het niet helemaal meteen opzij schuiven als bakerpraatje. Kamille heeft wel degelijk effect. Ik adviseerde het tijdens mijn werk niet voor niets, voor allerhande doeleinden. Wat je het beste kan doen, als je kamillethee wil gebruiken, is het zelf te drinken. Dan komt het uiteindelijk ook in de melk terecht. (gaat ook vrij vlot) Het kan in ieder geval geen kwaad, in tegenstelling tot venkelthee, waarvan je maar een bepaalde hoeveelheid zelf mag drinken, omdat het jouw, en daarmee uiteindelijk ook bij de baby, de darmen stillegt. Dus ja, daarmee zorg je wel voor minder/geen krampjes, maar die komen later in alle hevigheid terug.
Het kan zelfs averechts werken en juist meer krampjes geven, dat geldt ook voor venkelthee. Ik zou 't niet geven persoonlijk.