Hoi, Bij mij een klein wonder gebeurt. Of eigenlijk een groot wonder. Na drie miskramen te hebben gehad is mij vorig jaar verteld dat ik geen kindjes meer kon krijgen. Ik was in " vervroegde de overgang". Enige optie was nog eicel donatie. Na heel heel veel verdriet en pijn, geprobeerd te accepteren dat we met zijn tweeën zouden blijven omdat de stap van eiceldonatie voor ons teveel was. 2014 afgesloten met het voornemen ervoor te gaan, en het verdriet achter ons te laten en voor een mooi leven samen te gaan. 5 dagen later werd alles anders. Ik voelde me zwak,ziek,misselijk en pijn in mijn borsten. Ik werd wakker en in eens kwam het over me heen. ' Ben ik zwanger?' Test gehaald en ja hoor!! Zwanger! Mijn wereld stond op zijn kop, blij,boos,onwerkelijk maar bovenal angst. Wat als het niet goed gaat, dit is echt de aller aller aller laatste kans. Dit is een wonder ( kans was minder dan 5% hadden ze gezegd) Nu tien weken zwanger en niet zo maar zwanger, er zitten er ook nog twee in mijn buik! Ben alleen zo angstig de hele tijd waardoor ik niet zo goed kan genieten. Vannacht hele nare buikpijn gehad, geen banden pijn maar echt buikpijn. Nu vandaag weer helemaal uit het veld geslagen en zit te wachten op bloed. De kans dat het mis gaat is zo groot, slechte eicellen, boven de 35, meerdere miskramen! Zijn er vrouwen die zich hierin herkennen en die mijn angst misschien een beetje kunnen wegnemen?
hoi, wow!! wat een verhaal! ik vind het geweldig dat je nu plots zwanger bent en nog wel 2wondertjes in je buik! ik gun het je zo hard dat alles goed mag gaan! een vroegere collega van mij heeft 5jaar geprobeerd 1e kindje lukte uiteindelijk toch via ivf. het 1e was nog geen jaar oud enja hoor ook opeens zwanger van een 2e! helemaal uit het niets, ze heeft nu 2e gezonde dochtertjes! ik wil je veel steun wensen en probeer ervan te genieten! dikke knuffel x
Jeetje wat heftig! Ik heb het niet ervaren maar wat ik wel weet en waar ik in geloof is dat je de moed niet moet opgeven en positief blijven.. Het is makkelijk gezegd dan gedaan, weet ik, maar ik hoop voor je dat het dit keer goed komt! Succes
Wauw, wat een heftig verhaal en wat een wonder. Mijn verhaal heb je niets aan, maar ik duim met beide duimen dat alles voorspoedig mag verlopen en jullie straks twee prachtige kindjes in jullie armen mogen houden. Oh, en welkom op het forum natuurlijk.
Lieve Dobber, allereerst gefeliciteerd met jouw (dubbele!) zwangerschap. Ik begrijp jouw angst en onzekerheid (ook al heb ik het zelf niet meegemaakt). Iedere zwangerschap is een wonder, maar bij jullie is het een extra groot wonder. Wat fijn dat je ondanks de negatieve vooruitzichten toch zwanger bent geworden. Probeer ervan te genieten en je vast te houden aan de positieve dingen. Als je echt merkt dat je het emotioneel / psychisch niet trekt omdat jouw angst en onzekerheid te groot is, zoek dan hulp. Praat erover met jouw verloskundige. Wellicht kan zij wat van jouw angst wegnemen. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.
Ik heb voor dat ik in verwachting was van ons meisje een vroege miskraam gehad. Toen ik verwachting was van ons meisje ben ik ook heel onzeker geweest. Iedere controle was ik op van de zenuwen. Terwijl ik anders niet zo'n zenuwpees ben. Dus ik begrijp je gevoel heel goed. Probeer er toch van te genieten (weet dat dit makkelijk klinkt) maar ik vind het achteraf jammer dat ik dat niet meer gedaan heb...
Bedankt iedereen voor de reacties! Morgen weer een echo dus hopelijk weer even een bevestiging dat alles goed is.
Wat een prachtig wonder! Echt geweldig voor jullie! Ik snap je onrust en onzekerheid. Ik heb 4mk's gehad en ik heb het eerste trimester ongeveer elke week een echo gehad. Sommigen medisch, maar sommigen ook 'pret'. Omdat ik gewoon de bevestiging nodig had.
WoW wat een verhaal! En wat een wonder! Super! Gefeliciteerd met je wondertjes! Hoop dat alles gewoon goed is en blijft en je heerlijk van ze kan genieten straks!
Wat een mooie verrassing, dubbel gefeliciteerd! Hoe was de echo gisteren? Snap je onzekerheid, ik ben ook zwanger van de eerste en heb op dit gebied geen medische voorgeschiedenis en ik ben ook heel onzeker. Denk dat er altijd een angst is dat het mis kan gaan. Probeer te genieten dan doe ik dat ook.
Hoi, Wat een verhaal!! Echt een super wonder hoor!! Ik begrijp heel goed dat je onzeker bent!! Ik namelijk net 40 en twee dagen geleden ontdekt dat ik zwanger ben van onze 2e wondertje!! Heb ook een hele geschiedenis van moeilijk zwanger worden, miskramen etc.!! Nu ook super blij met mijn zwangerschap hoor, maar ook erg onzeker met name vanwege mijn leeftijd!! Ook erg bang dat het fout zal gaan!! Maar we moeten toch positief blijven natuurlijk, als is dat niet altijd even makkelijk!! Je moet vooral toch veel vertrouwen in je lichaam krijgen, want die moet het doen en zorgen dat je goed naar je lichaam luistert. Dit doe ik ook en merk wel dat het goed helpt voor mij.