Hoi, 4 weken geleden ben ik bevallen en gelukkig voelt het allemaal stukken minder pijnlijk aan van onder. Ik heb 4 uitwendige hechtingen gehad (die zijn er allemaal uit) en nog een heel aantal inwendig. Ik heb nu het idee dat mijn vagina nog een beetje open staat als het ware. Vaak als ik beweeg of bij zitten en opstaan hoor ik wat lucht/geluidjes alsof er steeds wat lucht langs beweegt. Ook als ik met een vinger voel lijkt het net alsof ie er zo in kan terwijl dat voorheen echt niet zomaar ging! Ik ben nu bang dat dit altijd zo blijft?! Hebben ze verkeerd gehecht of is dit normaal in het begin? Ook heb ik vanmorgen een heel groot bloed stolsel verloren ineens, is dat normaal?
Goedenavond, vaak is de ingang van de vagina wat wijder na de bevalling, dan daarvoor. Door het trainen van je bekkenbodemspieren, kan ervoor zorgen dat je spieren weer sterker worden en dat dit ook een goede invloed heeft op de wijdte van in ingang van de vagina. De geluiden die je hoort zijn vaginale scheetjes. Doordat er zich blijkbaar veel lucht bevindt in de vagina, kan dit bij opstaan ontsnappen. Ook hiervoor willen bekkenbodemoefeningen wel helpen. Het verlies van een stolsel kan nog 4 weken na de bevalling, als je maar niet ruim aan het vloeien bent. Mogelijk is er nog een stukje vlies achtergebleven na de bevalling en is dat er nu uitgekomen via een stolsel. Ben je wel ruim aan het vloeien, dan is het raadzaam de verloskundige te bellen voor extra onderzoek. Succes! Groetjes Monique
Dankjewel voor je antwoord. Vloeien doe ik nog maar heel lichtjes, dat is nog maar heel weinig. Ik heb t idee dat die lucht niet van binnen uit komt maar echt bij de opening zelf Vd vagina, doordat t niet echt goed dicht zit. Denk jij dat t met bekkenbodem oefeningen beter zal worden en mag ik daar al gewoon mee beginnen? Kan t zijn dat er verkeerd gehecht is of dat niet zo zeer?
Je kan zeker al beginnen met trainen van je bekkenbodem. Soms helpt het als je spieren weer sterker worden. Het kan natuurlijk zijn dat je verkeerd gehecht bent. Heb je nog een nacontrole rond 6 weken? Ik zou er dan zeker naar laten kijken. Succes! Groetjes Monique