onzeker

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lovelyone, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyone

lovelyone Niet meer actief

Ik zit momenteel voor mn gevoel in een emotionele achtbaan. Ik wil het hier toch graag even delen.

Vorige week woensdag en donderdag kreeg ik ineens wat licht roze bloedverlies wat vrijdag weer veranderde in bruin verlies. Zaterdag de hele dag helder rood bloedverlies, maar niet veel, ik dacht mn menstruatie zet niet door.. Zondag morgen dacht ik dat mijn menstruatie was begonnen aangezien ik ook buikkrampen had. Deze werden alleen steeds heviger en bij het bloeden zaten veel stolsels. Ik voelde me er niet lekker bij. Tot dat ik naar de wc ging en het eruit kwam... Ik heb het zien liggen en voelde het gewoon eruit komen. Weefsel met 'het' zo groot als het kootje van mijn vinger.
    Volgende dag meteen de doc gebeld waar ik gelukkig dezelfde dag nog terrecht kon. Ik had al zo'n gevoel en de arts bevestigde dat het om een miskraam ging van waarschijnlijk 8 weken.
    Ik ben boos, verdrietig, voel me schuldig want ik wist het niet en vooral erg in de war omdat het allemaal ineens zo plotseling overkomt.
    De arts heeft een inwendig onderzoek nog gedaan maar aangezien het bloeden al was verminderd geen rede voor een doorverwijzing. En nou weet ik niet of het mijn hoop is.. maar ik blijf de 'kwaaltjes' houden.. ik heb gewoon heel sterk het gevoel dat er nog 'iets' zit. Ik blijf mezelf ook veel afvragen zoals waarom mijn testjes zo licht waren.. Was het dan al mis en omdat ik er niet op tijd bij was het hcg al had afgenomen? Het blijft een bizarre situatie.

2. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Wat rot zeg. Sterkte ermee!
    Er was niks wat je had kunnen doen om te voorkomen, dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen!
    Het kan wel de reden zijn dat de testen minder werden. Maar daar durf ik verder niet veel over te zeggen. Plus op 6dpo positief testen is denk ik niet echt mogelijk (of bij uitzondering) maar het was achteraf dus geen 6dpo.

Nogmaals heel veel sterkte en een dikke knuffel!
    Je moet je echt niet schuldig voelen, want je kan hier niks aan doen. Wees maar verdrietig en boos (niet op jezelf!) dat mag!! en straks gewoon weer er voor gaan, want het komt echt wel goed!

3. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Wat een verhaal. Jeetje.
    Heb je een verloskundige in de buurt die echo's maakt? Neem daar even contact mee op, de h.a. kan echt niet zo zeggen dat het nu 'goed' is. Bij mijn miskraam had ik ook het gevoel dat er nog 'iets' zat en dat werd bevestigd met een echo. Gelukkig kon mijn lichaam het zelf af en hoefde er niet ingegrepen te worden maar het is wel nodig dat er een echo gemaakt wordt om het te bekijken.

Ik begrijp niet dat een h.a. je door laat lopen na een miskraam van acht weken zonder door middel van een echo te hebben gecontroleerd of je echt schoon bent.

Sterkte.

4. lovelyone

Bedankt voor de reacties! Doet me erg goed. Ik ben van plan om toch nog contact op te nemen met mn huisarts om te vragen naar een doorverwijzing. Al is het maar voor mijn eigen gevoel.

5. lovelyone

Hoe kan dit!? Ik zie toch echt een duidelijker 2e streepje??? Vanmiddag een afspraak met de ha

(De streepjes lijken wat grijzig op de foto, maar in het echt zijn ze allebei roze/paars)

Bijgevoegde bestanden:

6. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    mijn eerste reactie is: na een mk zit er nog wel hcg in je lichaam dus kan je nog positief testen. Maar het feit dat jou test nu donkerder word in vergelijking met de andere testen die ik hier voorbij zag komen vind ik wel apart.. ben benieuwd wat de ha zegt.

7. olivia23

olivia23 Niet meer actief

Wat naar voor je!! En gewoon idd erop staan dat je verwijzing krijgt. Wat betreft hcg na miskraam.. Kan even duren voor alles weer uit je lichaam is.

8. lovelyone

Helaas geen doorverwijzing gekregen, volgens de arts is een bloedtest op dit moment nog niet betrouwbaar ivm de hcg die inderdaad nog aanwezig is na mk. Een echo was volgens de dokter ook niet zinvol omdat ze volgens haar met een echo geen zekerheid kunnen geven op dit moment, ik vind het maar vreemd.. Volgende week weer een afspraak om daarna een eventuele bloedtest te doen. Ik baal enorm van alle onzekerheid. Wil het gewoon kunnen afsluiten zodat we het achter ons kunnen laten.

9. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Idd heel vaag als arts had hij je zeker twee keer bloed moeten laten prikken om te zien of je hcg daalt.
    Hoe voel jij jezelf verder dan? Geen pijn ofzo?

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hoe is er vast gesteld dat het een miskraam is?
    Met die termijn is het moeilijk om te zien of je werkelijk een vruchtje bent verloren. Het is namelijk nog zo klein.

Ik zou een verloskundige bellen en de situatie uitleggen.
    Misschien dat ze wel een echo willen doen voor je.
    Zekerheid kunnen ze niet geven nee maar ze kunnen wel zien of er iets zit, of het op de goede plek zit en of het volgens termijn is.

Wil je geen hoop o.i.d. geven maar aangezien je hcg stijgt kan het best zijn dat het 1 van een tweeling was bijv.
    Of er is nog een restje blijven zitten.

Het is belangrijk om te weten dat je "schoon" bent.

11. lovelyone

lolababy, wat de pijn betreft heb ik nog wel een soort ''weeig gevoel'' in mijn onderbuik. Gepaard met af en toe wat steekjes die ook vrij heftig kunnen zijn. Ik voel dan een felle steek in mijn onderbuik.

Mijn misselijkheid wordt erger. Tot vandaag nog bruinverlies gehad wat inmiddels sterk is verminderd.

Beeb87, de arts heeft alleen een inwendig onderzoek gedaan. En aangezien ik in de tussentijd niet heb gemenstrueerd is ze denk ik vanuit die informatie uitgegaan van 8 weken. De arts zegt dat ze zeker weten dat ik de vrucht ben verloren en dat het schoon is omdat ik ook niet meer bloed. Maar je hebt absoluut gelijk. Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en de situatie uitgelegd! Bedankt voor je advies. Het lijkt mij de enige oplossing. Ik wordt vandaag terug gebeld, indien een echo niet mogelijk is volgende week woensdag bij de arts maar weer een keer aankaarten wat ik vind dat nodig is. Dus een doorverwijzing en in ieder geval bloedonderzoek om de waarden na te kijken.

Ik heb nog wel hoop. De test wordt duidelijker, de misselijkheid wordt erger.. Ik voel echt van alles in mijn onderbuik, krampjes, steekjes, borrelingen, het weeige gevoel.. Hoop dat we snel zekerheid krijgen!

Ik waardeer het enorm dat jullie zo mee leven en mee denken! Bedankt daarvoor

Deel Deze Pagina