Ontevreden over hulp vk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hommel82, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Goedenavond,

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en gisteren kreeg ik ineens flink bruinverlies. Doordat ik hiervoor een miskraam heb gehad, wat ook begon met wat bruinverlies en geen helder rood bloed of krampen, schrok ik mij wezenloos. Het verdriet komt meteen terug maar ook de ongerustheid. Ik heb toen de vk gebeld maar die wou me niet zien vanwege het termijn en het feit dat het wel vaker voor komt. Ze vertelde letterlijk dat wanneer ze voor iedereen met een beetje bloedverlies een echo zouden maken de verzekeringen wel moeilijk gingen doen.. beetje rare opmerking maar goed.

Na een nacht niet te kunnen slapen en heel veel stress en onzekerheid heb ik toch nog een keer gebeld. Ik kreeg dezelfde vk en die zuchtte en steunde toch wat af. Ze vertelde: ja ik kan je toch niet van gedachten veranderen hoor ik al dus kom maar na mijn dienst langs. Want ik wil hier niet een collega mee opzadelen.. (letterlijke woorden) Uiteindelijk was ze gelukkig best vriendelijk tijdens het onderzoek en hebben we een beginnend kloppend hartje gezien met een zwangerschap die er goed uit zag. Helaas besef ik nu dat ik geen echofoto mee heb gekregen wat ik wat jammer vind maar geen ramp.

Enfin, ik voel me hier erg slecht door, ik was niet aan het zeuren voor een echo.. ik was echt doodsbang en ben nu gelukkig gerust gesteld waardoor de vreselijke stress weg is. Nu wil ik er graag wat van zeggen tegen de praktijk maar ergens durf ik gewoon niet te klagen.. Is dit wel iets wat ik terug kan geven of stel ik mij aan?

Alvast bedankt.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

gelukkig had je een goede echo, maar wat vervelend dat je zo te woord bent gestaan. Zeker met wat je al mee hebt gemaakt. Ik zou het zeker terugkoppelen naar de praktijk. Je bent onder zorg bij hen en het is belangrijk om een goede vertrouwensband op te bouwen met de verloskundigen. Je moet het gevoel hebben dat je hen altijd om raad en advies kan vragen en door dit voorval durf je dit mogelijk niet altijd. Dus zeker bespreken is mijn advies! Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina