Onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Esmeralda218, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmeralda218

Esmeralda218 Actief lid

19 feb 2015
    132
    0
    0
    Krimpen aan de lek
    Hallo,

Ik ben sinds 8 maanden gestopt met de pil. Hierna had ik meteen een regelmatige cyclus eerst van 28 dagen en de laatste maanden 30 dagen. Inmiddels zit ik al op dag 39 en ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb al meerder testen gedaan de 1e was 2 dagen voor nod de 2e was 2 dagen na nod en de laatste toen ik 5 dagen overtijd was deze waren negatief. Ik heb vanaf een aantal voor mijn nod verschillende klachten gehad zoals buikpijn, hoofdpijn, misselijk, duizeligheid, vermoeidheid en onderrugpijn. Inmiddels zijn de klachten minder, maar niet over. Nu ben ik gisteren bij de een onbekende huisarts geweest ( eigen huisarts is op vakantie) en deze zei dat ik misschien een vroege miskraam heb gehad. Nu is mijn vraag kan dit aangezien ik geen totaal geen bloedverlies heb gehad en ook negatief test. De huisarts wil het nu afwachten en ik moet over 3 weken terug komen als mijn menstruatie dan niet op gang is gekomen. Dan krijg ik pas een bloedonderzoek of een echo. Ik ben hiervan erg in de war geraakt, omdat ik het zo'n raar verhaal vind. Kan ik niet alsnog zwanger zijn en dat ik weinig hcg aan maak? Of is er iets anders mis waardoor ik niet ongesteld wordt???

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het is soms lastig te zeggen, wat de oorzaak is. Het kan een zeer vroege miskraam zijn, maar dat het lichaam het nog moet afstoten, waardoor de "menstruatie" verlaat is. Het kan zijn dat de eisprong later heeft plaatsgevonden dan verwacht, waardoor je later een positieve test hebt of ongesteld wordt. Daarnaast kan het ook gebeuren dat een bevruchte eicel een aantal dagen stopt met ontwikkelen en naar een aantal dagen toch verder gaat. Dit heet diapauze. Hierdoor kan een test ook pas later positief zijn. Je kan over een aantal dagen nog een keer testen en anders afwachten, indien er geen menstruatie, tot de controle bij de huisarts. Ik kan me voorstellen dat je van dit alles onzeker wordt, dus ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina