Beste verloskundige, Ik ben vandaag 40 weken en 5 dagen zwanger. Net controle gehad en ze hebben geprobeerd te strippen. Helaas niet mogelijk, omdat mijn baarmoedermond nog helemaal gesloten was. Wel was mijn baarmoedermond al matig verweekt. Vrijdag gaan ze opnieuw proberen te strippen. Met de baby gaat nog alles prima (goede hartslag, voldoende bewegingen en voldoende vruchtwater). Zelf is mijn conditie ook nog prima, alleen word ik nu wel erg ongeduldig. Betekent dit dat de bevalling nog lang op zich laat wachten of kan het zo vanavond of morgen bijvoorbeeld gebeuren? Kan het overtijd lopen (van 40 tot 42 weken) kwaad voor de baby ook al is alles nog prima?
Goedenavond, dat er nu geen onsluiting te voelen is, hoeft niet te betekenen dat de bevalling nog lang op zich laat wachten. Het kan ineens beginnen met weeën of gebroken vliezen. Er zijn namelijk ook vrouwen die bijvoorbeeld al 2 cm hebben rond de 40 weken en toch bijna 42 weken worden. Het is alleen zo, dat als je al een klein beetje ontsluiting hebt, je beter te strippen bent. Zolang jij je goed voelt en het gaat goed met de baby (goed leven voelen en voldoende vruchtwater) is het verantwoord af te wachten tot 42 weken. Succes met de laatste loodjes en een goede bevalling toegewenst! Groetjes Monique
Bedankt voor de reactie,! Monique Het is vooral het grote verlangen om de kleine in mijn armen te hebben, de nieuwsgierigheid en het ongeduld wat het wachten moeilijk maakt. En ik wil natuurlijk dat de kleine niks te kort komt!
Beste Monique, net hoogstwaarschijnlijk mijn slijmprop verloren (40 weken en 6 dagen). Kan dit betekenen dat de bevalling nu echt dichterbij komt?
Het is wel een teken dat je lichaam zich aan het voorbereiden is op de bevalling, maar helaas is niet aan te geven hoe lang het nog gaat duren. Het kan binnen een paar dagen, maar het kan ook nog zeker een week duren. Ik hoop voor je dat het niet al te lang meer duurt. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor het antwoord! Ik hoop ook dat het niet lang meer duurt, want het wachten wordt steeds zwaarder en moeilijker.