Bevroren moedermelk

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by JJ1980, Apr 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Beste Heidi,

Ik heb nog best veel flesjes moedermelk in de vriezer staan. Als ik deze laat ontdooien in de koelkast ruiken en smaken ze heel vies. Het ligt niet alleen aan mij, maar mijn zoontje hoeft het ook echt niet.

Nu heb ik daarnet bevroren moedermelk direct in een pannetje gedaan en heel rustig aan naar het kookpunt gebracht. De melk was nu prima van geur en smaak.

Mijn vraag: mag dit? Ik bedoel, kan dit kwaad voor mijn zoontje ivm bacterien?
    Het gaat mij niet om de kwaliteit, hij drinkt bijna alles nog bij mij, dus als er wat voedingsstoffen of bescherstoffen verdwijnen vind ik dit niet zo erg. Ik vind het nl zonde om alles weg te gooien en kunstvoeding te geven.

Ps: ik las ergens dat je het ook eerst kunt verhitten en dan pas invriezen, is dat zo?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Door te verhitten naar kookpunt gaan wel wat stoffen verloren in moedermelk maar nog altijd mooier van samenstelling dan kunstvoeding ;)

Het geurtjes kan komen door bepaalde enzymen. Het doet niets af aan de voedingswaarde van melk. Kijk of je kindje het eventueel onverwarmd (dus op kamertemperatuur) wil drinken. Misschien ruikt het dan minder?

Share This Page