Termijn icsi

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sjak, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Gisteren heb ik de intake combinatietest/termijnecho gehad. Ik ben zwanger geworden door icsi. Ik was gisteren 10.4 weken zwanger.
    Ze meette het kindje op 3,25 cm en zei dat dit het termijn van 10 weken is.
    Vorige week een echo nog gehad op de ivf-afdeling en daar werd het gemeten op 2,51 met 9.4 weken. Hier is niet gezegd dat dat goed of slecht was eigenlijk....

Moet ik me hier nu zorgen over maken of zoals ik vaak hoor, mag het wat afwijken naar boven en beneden?
    Het hartje klopte wel goed.

Mvg,

Sjak

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

Het kan wel eens een paar dagen schelen per echo. Vanaf 10 weken is de termijn goed te meten, daarvoor kan het wat onnauwkeuriger zijn. Heb je nog een echo gepland staan? Dan kan je het goed vergelijken en de juiste termijn bepaald worden. Succes en goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

3. sjak

sjak Niet meer actief

Dus het is niet raar dat ik 4 dagen teruggezet wordt, na de 10 weken, en dat terwijl ik zwanger ben dankzij ICSI?

As vrijdag heb ik de intake met één van de gyn die me verder gaat begeleiden, dus ik denk dat ik wel weer een echo krijg en de maandag erna de nekooimeting.

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Soms kan het, ondanks dat je weet wanneer de terugplaatsing is geweest, toch zijn dat je een paar dagen minder ver bent. Soms gebeurt het, dat als er een bevrucht eitje wordt teruggeplaatst, het een paar dagen stopt met ontwikkelen en dan weer verder gaat. Dit heeft diapauze. Hierdoor kan je bijvoorbeeld 4 dagen minder ver zijn, dan verwacht. De volgende echo zal uitwijzen of dit mogelijk klopt. Ik ben benieuwd!

Groetjes Monique

5. sjak

sjak Niet meer actief

Dank je wel.

6. sjak

sjak Niet meer actief

De echo was goed vandaag. De gynaecoloog zei wel dat ze/hij nog steeds 4 dagen 'achterloopt' maar dat we daar niet te zwaar aan moeten tillen. Zolang ze/hij groeit en het hartje goed klopt geen reden voor zorg. Er zijn gemiddelden en altijd uitzonderingen op de regels.
    Ze zien het vaker (alleen maar) bij ivf en icsi-bevruchtingen, maar ook alleen maar omdat we de preziese conceptiedatum weten... Bij 'gewone' bevruchtingen weten ze dat niet, dus weten ze ook niet hoe vaak het voorkomt dat ze op deze termijn al voor of juist achter lopen.
    Gelukkig helemaal gerustgesteld.
    Dank je

Deel Deze Pagina