Hallo allemaal, Ik zal even proberen om mijn verhaal zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Op vrijdag 17 april had ik na de stopweek van de pil weer de eerste pil ingenomen. Op maandag 20 april hebben mijn partner en ik geslachtsgemeenschap gehad. Op woensdagavond 22 april ging ik naar het toilet en schrok ik want ik was (alweer) ongesteld. Ik was al 3x na de stopweek vergeten om mijn pil in te nemen!! Schematisch: Vr 17 april: eerste pil genomen na stopweek Za 18 april: pil genomen Zo 19 april: pil genomen Ma 20 april: pil vergeten + geslachtsgemeenschap Di 21 april: pil vergeten Wo 22 april: pil vergeten maar 's avonds laat alsnog ingenomen Do 23 april: 's ochtends rond 10.00 uur MAP ingenomen Sinds dinsdag 28 april heb ik regelmatig last van buikpijn, eentje die aanvoelt alsof ik ongesteld moet worden. De ene keer heftiger als de andere keer. Wanneer ik mijn borsten aanraak zijn deze ook wel wat gevoelig en ik zie een grote ader (die ik voorheen niet zag). Ik heb hier al meerdere topics gelezen met symptomen en ik denk bij enkele 'goh die heb ik ook', maar anderszijds denk ik dat ik mezelf alleen maar gek aan het maken ben. Ik voel mezelf de hele door zenuwachtig en heb het gevoel alsof ik af en toe even moet happen naar adem. Volgens mijn pil strip moet ik aanstaande donderdag 7 mei weer stoppen en ongeveer 3 dagen daarna zal ik ongesteld moeten worden. Nu is mijn vraag concreet aan jullie: zou ik zwanger kunnen zijn n.a.v. mijn verhaal of maak ik mezelf alleen maar gek? Ik was eigenlijk totaal niet bezig met zwanger worden, maar mocht dit nu het geval zijn dan is het zeer welkom. Vandaar het hele verhaal met de pil.
Symptomen zeggen helemaal niks, dat voorop gesteld. Veel vrouwen voelen elke ronde van alles en nog wat waarvan ze hopen dat het zwangerschapssymptomen zijn. In de ronde dat het raak was, voelden ze vervolgens niks bijzonders. Ik denk dat je klachten komen door het slordig slikken van de pil, Het zijn immers hormonen die je niet consequent hebt ingenomen. Daardoor kan je lichaam van slag raken en gekke symptomen veroorzaken en doorbraakbloedingen. Het enige wat iets zal zeggen, is een zwangerschapstest. Die zou je nu al kunnen doen. En over een aantal dagen even herhalen. Succes!
Dankjewel voor jullie reacties! Het zou inderdaad ook goed kunnen door het slordige pilgebruik. Zo stom.. ik vergeet 'm doorgaans nooit. Be Happy, je geeft aan dat ik nu al een test zou kunnen doen? Ik moet donderdag 7 mei mijn laatste pil innemen en meestal ben ik dan zo'n 3 dagen later ongesteld. Ik lees op veel sites dat je pas vanaf 4 dagen vóór de dag dat je normaliter ongesteld wordt kunt testen.. Heb jij hier ervaring mee?