Mijn vriend en ik zijn bijna 2 jaar bezig om zwanger te worden. Helaas zonder resultaat. Zal even onze historie vertellen: 2 jaar geleden gestopt met pil. 1 jaar geleden naar h.a en gyn geweest. Zaad alles is ok. Begin juni '15 opnieuw naar gyn: keuze uit: hsg, laparoscopie of start iui. 12 juni laparoscopie gehad omdat ik per se wou weten of alles ok is "van binnen". Hele lichte endometriose verwijderd. Arts ziet geen reden om niet natuurlijk zwanger te kunnen worden. 14 juni menstruatie (volgens planning) 19 juni einde menstruatie 25+26 positieve evuluatie test van clear blue digital. 21 23 25 26 28 juni hebben we het gezellig gemaakt 8 juli weer naar de gyn om de uitslag van 12 juni te bespreken. 10 juli (niet te hopen) menstruatie Zijn we goed bezig? Wordt er zoooooo onzeker van! Zijn er mensen meteen na de laparoscopie zwanger geraakt? Ps over 11 dagen menstruatie. Nu al gevoelige borsten. Zo snel kan dat toch niet??? Thnx alvast voor jullie reacties!!!
Ik begrijp je frustratie. Ik denk dat jullie goed je best hebben gedaan. Hopelijk 10 juli ook een postitieve zwangerschapstest.
zoals je het typt zijn jullie goed bezig. Gevoelige borsten kan ook komen door de eisprong, sommige hebben altijd na de eisprong tot ongi er last van. dus je kan inderdaad al wel gevoelige borsten hebben.
Jouw verhaal lijkt een beetje op die van mij. Uitblijvende zwangerschap, goed zaadonderzoek en een laparoscopie. Ook de uitslag is gelijk: lichte endometriose. Zes maanden na de laparoscopie mochten wij ons weer melden bij de gynaecoloog om de endometriose te controleren. Deze leek niet verergerd te zijn (na wat voelwerk en een echo). Ik wilde met IUI beginnen. Alleen mijn gynaecoloog alleen niet. "Jullie kunnen het heel goed zelf".... Wat was ik kwaad in de auto terug naar huis! De dag of twee daarna heb ik een test gedaan. Gewoon, zodat ik wist dat ik een paar dagen later gewoon ongesteld zal worden. Die witte testen vond ik juist fijner dan de dag zelf afwachten. En tot mijn verbazing kwam er een lichte tweede streep. Ik was direct misselijk van de spanning! En inmiddels ben ik al moeder geworden. Geduld blijven houden is ontzettend zwaar. Hopelijk is het fijn voor je om een positief verhaal te horen van iemand met dezelfde diagnose. Door de lichte endo kan je baarmoeder wat ongunstiger zijn (volgens mij gynaecoloog). Dan dat is misschien de reden waarom het iets langer dan gemiddeld duurt. Maar het kan wel! Hopelijk is deze maand jullie maand!!
Hi Meg! Bedankt voor je reactie! Fijn iemand met het zelfde verhaal! Ja ik ben ook bang dat ze ons naar huis gaan sturen voor zes maanden! Ben dan ook bang dat die endo weer terug komt. En zie best op tegen hormonen etc. Deze arts vertelde het als: witte bloedlichamen in haartjes van je baarmoeder die mn ei opeten. Heb verder nooit buikpijnen gehad of problemen met menstruatie. Was best verbaasd... Maar jouw verhaal geeft me hoop. Mn vriend hoopt zo dat ik misselijk wordt haha Hij vraagt t elke dag. Inderdaad geduld hebben. Heeel moeilijk...! We blijven hoop houden dat deze maand onze maand wordt )
Ik leef met je mee. Het is heel frusterend als je al zolang wacht en er niets gebeurd. Ik hoop natuurlijk ook dat je snel een positieve test in handen hebt. Succes.!
Je bent goed bezig, meer kun je niet doen. Wellicht acupunctuur etc? En hoe goed is zijn zaad? Wat zijn de waardes? Zie namelijk iemand anders die hier geschreven heeft en die had het over goed zaad maar zit met iui rond 1-3miljoen. Dan had je vooraf ook geen goed zaad... Artsen sturen je te vaak weg. Second opinion vragen hoor! Succes
Ik ben sinds gisteren begonnen met acupunctuur. Dus ben benieuwd. Bij mn vriend was getest; 65% van de 200miljoen. Zwemmen goed en zijn actief. Moet voldoende zijn denk ik?