Ik ben waarschijnlijk de laatste die mag klagen over dat ik iedere maand teleurgesteld ben, want we zijn pas zo'n 7 maanden bezig. Ik slik al langer de pil niet meer, maar houd er wel ten alle tijde rekening mee dat ik zwanger zou kunnen zijn. (klinkt idioot, ik weet het) Ik drink niet, ik rook niet(ook nooit gedaan) en dingen die je niet mag eten tijdens een zwangerschap, zoals biefstuk etc. eet ik niet, ga niet naar de sauna, slik netjes foliumzuur en vitamine D. Nu hebben vrienden van ons, als verassing een saunabezoek geboekt voor ons. Erg aardig en ik ga dus ook mee en net nu heb ik dus iedere keer last van ochtendmisselijkheid en steken in mijn buik, al duurt het nog een paar dagen voor mijn NOD. Moet ik me nu gigantisch schuldig voelen, dat ik wel ga? Of zou het gewoon tussen mijn oren zitten omdat ik nu iets ga doen wat afgeraden word als je zwanger bent.... Ik wil me er echt niet mee bezig houden en het gewoon laten gebeuren als het zover is, maar het spookt best wel in mijn achterhoofd. Nogmaals, ik ben eigenlijk niet degene die zoiets hoort te zeggen er zijn stellen al jaren bezig, maar het is nog steeds best frustrerend. Iemand hier ook ervaring mee? Of ben ik echt de enige die zo mag bezig is XD.
Ga je alleen naar een sauna of ga je naar een welness? Want dan kun je gewoon alles meedoen behalve de warmere sauna's. Zeg je gewoon dat je daar niet zo goed tegen kan...en ga jij lekker dobberen in een kruidenbad terwijl je vriendinnen in de sauna zitten
Als je vaker naar de sauna gaat kun je ook tijdens je zwangerschap naar de sauna. Ik zou idd wel oppassen met de hele warme sauna's!
Sauna bezoek schijnt helemaal niet goed te zijn, zeker in het begin. Dus als je het weet dat je zwanger bent , zou ik niet gaan. Of alleen de zwembaden induiken. Vroeg er specifiek naar bij verloskundige , ondanks dat ik frequent ging . Maarja ik heb het zelf ook gedaan en kwam er 2 dagen later achter dat ik zwanger was. Ging er niet vanuit dat het gelukt zou zijn en ging lekker genietenin de kerstvakantie . Jammer dan, jezelf maanden beperken om "niks " is ook niet leuk, en onnodig. Ondanks de sauna, is toch goed gegaan met vruchtje wel zou ik sowieso de infrarood ontzien. (deze warmt je veel meer op van "binnen " waardoor het vruchtje meer op de donder krijgt, dan in gewone sauna. ) Tot op heden laat ik de sauna voor het zekere maar links liggen ...
Hoeveel voor nod zit je dan, vaak kun je al 4 dgn ervoor testen Ik heb in begin ook alles gelaten voor het geval dat ik zwanger zou zijn, maar das vd zotte eigenlijk Ik heb tijdens onze vakantie in juni besloten gewoon te genieten en biefstuk eten soms wijntje mag best Eerste tijd is er nog geen bloedband dus kindje schaadt je ws amper. En daarbij zijn er genoeg die niet weten zwanger te zijn en alles te doen.... Ik ben gewoon weer bezig te genieten en minder focus te leggen op zwanger worden... ( al is dat lastig met onregelmatige cyclus dus doe ik ovutesten dus daar focus ik me op en dan klaar)
Symptomen zeggen niks.. Ik zou daar echt niet vanuit gaan. Zwanger ben je na een positieve test rond je nod.. Sauna als je eraan gewend bent schijnt t geen kwaad te kunnen mits niet te heet. Ontspannen is ook heel belangrijk sus indien jd naar een wellness gast zijn er genoeg heerlijke alternatieven
sauna bezoek is prima alleen vanaf 13 weken. Dus de eerste 13 weken wordt het afgeraden. Ik zou een test doen. Ik denk wel dat het een beetje moet loslaten want anders kan je weinig meer doen en eten/ Stel dat het nog heel lang duurt voordat je zwanger wordt, wat ik niet voor je hoop, dan moet je veel laten
Zie al het bovenstaande. Misschien gewoon leugentje om best wil dat je niet heel lekker bent en niet in de hiite wil? Wij hadden dit weekend een feestje en net mijn eisprong gehad, ik vind het niet fijn om dan wat te drinken maar mensen vragen wel of je wat wil. Ik heb maar gezegd dat ik veel hoofdpijn had de laatste dagen en daarom niets wou drinken. Er werd echt niet gek opgekeken, voelt vooral voor jezelf wat raar om daar over te liegen ... Maar als je je er uiteindelijk beter door voelt en het beter is voor je vruchtje waarom dan niet
Bedankt voor al jullie reacties, We gaan normaal regelmatig naar de sauna en ik vind het ook prettig, maar je leest altijd van die verhalen dus denk vraag even de mening. Weinig drinken deed ik toch dus dat valt niet op, maar gezien de reacties moet ik me inderdaad meer ontspannen en gewoon weer eens van een goede biefstuk gaan genieten ofzo O. Mijn NOD verschilt tussen de 23 en 28 dagen dus rek een test meestal uit. Anders doe ik zaterdag een testje. Nogmaals heel erg bedankt!
Ik leef gewoon zoals ik altijd al deed... Als ik een positieve test heb ik ga mij uiteraard gelijk aanpassen... Maar het moet toch niet zo zijn dat als je twee jaar bezig bent je jezelf als een zwangere moet behandelen... Mijn ei sprong van het weekend gehad en gisteren een feestje... De eerste periode heb je geen bloedband en zweeft t eitje nog ergens tussen je eileiders en baarmoeder in... Dus kan dan allemaal nog maar weinig kwaad... Succes😉
Daar zeg je t, ontspan wat méér en geniet van je leven. Met wat pech moet je ng even wachten... En, mijn ervaring, tot 3x toe, toen ik er t minst mee bezig was, t meest ontspannen was en t minst verwachtte... Was ik zwanger.. is natuurlijk geen garantie maar hier was t wel zo!
Als je al regelmatig naar de sauna ging, zou ik dit zeker blijven doen (in ieder geval tot de positieve test). Dit kan echt geen kwaad. Ik ben dan geen saunaganger, maar kon echt wel genieten van bijv een rood stukje vlees. Dit heb ik dan ook lekker gedaan tot de positieve test. Alledrie de keren, en tot nu zijn daar gezonde kindjes en zwangerschappen op gevolgd. Lekker genieten van je eigen leven hoor en hopelijk laat het volgende leven niet lang meer op zich wachten!