Ha allemaal, Mijn eerste bericht hier. Ik ben op dit moment zwanger van de tweede. Echter verloor ik dinsdag een paar druppels bruin gekleurd bloed. Het zat bij het afvegen. Verloskundige gebeld ik mocht gelijk komen. Inwendige echo gehad maar niks te zien. Ze zei het is 50/50 Het kan duiden op een beginnende mk. Of de echo is gewoon te vroeg en die druppeltjes bloed horen gewoon bij de zwangerschap. Over twee weken mag ik terugkomen. Ik ben realistisch genoeg om te bedenken dat als het mis is dat het vruchtje ook heel zwak was. Maar dat afwachten gaat zooooo langszaam... Iemand ervaring?
Fijn dat je zo snel terecht kon bij de vk. idd het afwachten is het ergst. Ja ervaring. Beide kanten van de 50/50 mee gemaakt. 1e zwangerschap uiteindelijk een mk (10 weken) 2e zwangerschap een mooie dochter. Wat zegt je gevoel? Heb je iemand in je omgeving om dit mee te delen? 2 weken alleen afwachten (of alleen met je partner) is echt lang.
Ja gelukkig heb ik het aan een aantal mensen verteld. Anders is het niet uit te houden. Mijj gevoel zei vanaf het begin af aan dat het niet goed zou zijn. Echter heb ik geen bloed meer verloren en sinds gisteren zelfs 'last' van wat zwangerschapsverschijnselen. Misselijk zere tepels etc. Maar of dit kan ik weet het gewoon niet. Mijn eerste clear bkue test stond toen op 2 tot 3 soms denk io zal ik er een halen of misschien 3 plus te zien. Maar ook dat soort dingen maken je gek.
Dat afwachten en die onzekerheid is vreselijk! Ik heb het net achter de rug en het sloopt je! De zwangerschap symptomen zijn en goed teken! Ik werd vrijdag ochtend wakker zuivert misselijkheid en zere borsten en met de gevoel dat iets afgelopen was en dat ik door moest ofzo, heel raar en niet te beschrijven! Heel veel sterkte! Hoop dat je over 2 weken en mooi kloppend hartje ziet!
Hoe lang ben je zwanger? Een paar druppeltjes bloed zeggen eigenlijk niks.. Heel veel vrouwen hebben dit ook gewoon bij een goede zwangerschap. Was er op de echo helemaal niks te zien? Een geen zwangerschapsring? Heeft ze ook naar je eileiders gekeken? Symptomen zeggen helemaal niks. Bij alle drie m'n zwangerschappen symptomen gehad en toch alle drie een mk..
Enige wat ik haar hoorde zeggen dat ik een groeiende baarmoeder had???? Ik zou nu pas 7wk zwanger zijn en met net 6wk een eerste echo en daar dus niks op te zien. Kwamen bij jou die zwangerschap verschijnselen ook pas na je mk? Ik hoo gewoon op een goede echo maar durf niet re hopen. Sibds 4dgn geen bloedverlies meer. En nog wel steeds steekjes en prikjes in mn onderbuik.
Met 7 wkn zou je toch al een kloppend hartje moeten zien volgens mij. Met 6 weken kan nog dat er niks te zien is maar rond de 7 is er toch meestal wel hartactie. Fijn dat je bloedverlies gestopt is. Hopelijk blijft dat ook zo. En steekjes en prikjes zijn vaak goed hoor, het groeit ook allemaal van binnen. Misschien deze week nog eens aandringen op extra echo ivm onzekerheid. Ik duim iig met je mee!! Sterkte meid
Ook met bruin bloed klachten een afspraak gemaakt, kon de volgende dag direct terecht. Na een echo bij de vk was ze er eigenlijk van overtuigd dat de groei van het vruchtje gestagneerd was en dat ik een miskraam zou krijgen. Haar apparatuur was echter niet state of the art. Ze had de volgende dag een 'noodecho' geregeld bij Diagonostiek voor U. Hun afdeling zwangerschapsechoscopie biedt een stuk hogere kwaliteit echo's. Zij zouden uitsluitsel geven maar ik moest me voorbereiden op het ergste. Dat werd me echt op het hart gedrukt. Na een dag wachten (wat al een eeuwigheid leek, kan me niet voorstellen hoe rot het wachten voor jou moet zijn), naar Diagnostiek en daar zagen ze een heel klein maar perfect kloppend hartje. Inmiddels ben ik 24 weken zwanger en als alles goed blijft krijgen we een kerngezond mannetje. Ik hoop dat het bij jou ook vals alarm is!
ik heb zelf steeds meer het idee dat het wel degelij groeit en broeit erbinnen. ik ben sinds een dag of 2 misselijk en heb de neiging mensem in bijv. de supermarkt aan te vliegen. en mijn tepela doen wat meer pijn. lijkt mij wel dat als het mis is die klachten niet later nog eens opspelen toch. heb wel nog een vraag want morgen komt mijn zus in de veronderstelling dat wij leuk nieuws hadden heb ik de afspraak gemaaky (we wonen ver weg van elkaar) maar wat nu........... en ik zou wel graag nog een echo eerder willen maar ben gewoon bang dat het dan nog net iets te vroeg is ofzo. en dan heb io nog meer onzekerheid ik wil jullie bedanken voor julloe reacties heel fijn
Gewoon de vk bellen en vragen of je eerder mag. Lees net terug dat je 2 dagen gelden ben geweest... Is misschien wel erg dicht op elkaar. Maar je kan altijd proberen. Weet verder niet hoe de band met je zus is, maar je kan haar altijd de situatie uitleggen. Heb je iemand die met je meeleeft hoe dit ook gaat aflopen.
Ik had trouwens ook vanaf het eerste moment een sterk gevoel dat het niet goed zat. Was daardoor een beetje flabbergasted toen ik te horen kreeg dat alles juist helemaal in orde was. Ik zou ook gewoon even de vk bellen om uit te leggen dat je je heel erg zorgen maakt en om de mogelijkheden te bespreken. Bij mijn vorige verloskundigenpraktijk voelde ik me totaal niet serieus genomen en moest ik ook erg lang wachten. Ben toen op zoek gegaan naar een praktijk waar ik me beter bij voelde. Mijn huidige vk was erg behulpzaam en heeft alles op alles gezet om me zo snel mogelijk te helpen. Dat schiep meteen een vertrouwensband voor mij. Heb totaal geen spijt van deze overstap. En dat van je zus is inderdaad lastig en afhankelijk van hoe je bent en jullie band. In het ergste geval kan je als je het echt niet wilt vertellen nog altijd een smoesje bedenken toch?
Alles is goed. gisteren een prachtig duidelijk hartje gezien. nu wrs 8 wk zwanger. ben enorm opgelucht!!!♡