na plassen vochtverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door emma84, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en gisteravond had ik na het plassen opeens flink vochtverlies.

Ik moest plassen (niet extreem nodig, maar gewoon) en nadat ik rustig had geplast en met een toiletpapiertje had afgeveegd, kwam er in een keer een flinke plons vocht uit. mn onderbroek was echt flink nat en zelfs mn broek was flink nat. Ik had zelf niet het idee dat het achtergebleven plas was ofzo, ik voelde namelijk niet dat ik plaste. Ik heb deze zwangerschap en ook mn vorige zwangerschap wel eens last gehad van vaginale afscheiding, maar dat was nooit zo'n plens water.

Maar toen de vliezen bij mn vorige zwangerschap waren gebroken toen was het echt letterlijk een waterval wat eruit kwam, zoveel was het dit keer nou ook weer niet, maar het was wel echt een flinke plas. Toen zakte de baby ook als een baksteen naar beneden in mn buik, dat heb ik nu ook niet.

Ik ben gewoon maar lekker gaan slapen en heb behalve wat krampen geen weeen gehad.

Nu ga ik net weer naar het toilet en er gebeurd exact hetzelfde. Weer een hele flinke scheut aan vocht, nadat ik al klaar was met plassen en afvegen.

Wat zou dit kunnen zijn? Zou dit vruchtwater kunnen zijn of toch afscheiding/urine? Qua geur kom ik er niet echt uit. Het ruikt niet zoet, maar ook niet urine achtig, vind dat heel moeilijk te bepalen.

mn kindje beweegt nog wel lekker actief in de buik. Wat zou het kunnen zijn en wat is verstandig om te doen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Emma84,

ik dnek aan twee dingen: gebroken vliezen of een restant urine dat er op het laatst nog uitkomt. Doordat je kindje nu gaat indalen wordt de anatomie van je kleine bekken wat anders en kan er een soort knik in je urinebuis komen waardoor je soms niet helemaal uitplast. Als je dan gaat verzitten om af te vegen kan het zijn dat de buis wat vrij komt en nog een plas doorlaat. (let op, de kans op een urineweginfectie is hierdoor ook verhoogd).

Maar ik kan zeker niet zeggen dat het geen vruchtwater is. Want als het hoofdje is ingedaald, kan die als een kurk werken en maar in delen vruchtwater doorlaten. Ook al heb je geen verdere klachten, bel je vk nu wel meteen even voor overleg.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina