Bijna geen vruchtwater

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Meysje, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Sinds afgelopen maand sta ik onder controle bij de gyn omdat ons zoontje <p3 werd geschat.
    Inmiddels is hij p3-p10.
    De gyn opende de routine controle vandaag met dat als het er vandaag goed uitzag, ik werk naar controle kon eens in de twee weken. Hartstikke mooi!

Tijdens de dopplermeting bleek ik echter bijna geen vruchtwater meer te hebben. Ik heb vervolgens de hele middag in het ziekenhuis gezeten waar ze onderzoek deden omdat ze dachten dat ik een scheur in mijn vliezen Had. Ik bleek echter geen vruchtwater te verliezen. De gyn en aio en vk stonden voor een raadsel.
    Uiteindelijk ben ik naar huis gestuurd met opdracht zoveel mogelijk rust te nemen, direct te bellen als ik minder beweging voel, en minimaal twee keer in de week een ctg en echo te maken.

We hebben het vluchtkoffertje direct aangevuld met twee setjes kleding voor prematuurtjes..

Zijn er hier lezers met ervaring met onverklaarbaar vruchtwater verlies?

2. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Mijn dochter was ook erg klein en op
    Het eind (36 weken) had ik ook helemaal geen vruchtwater meer. Ik
    Ben toen spontaan bevallen (lag wel al in het ziekenhuis) ze was 1600 Gram. Nog kleiner dan verwacht. Geen vruchtwater lijkt me wel een teken dat het niet lang meer duurt. Sterkte!
    Mijn dochter wordt volgende week 1 En is kerngezond.

3. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Bedankt voor je verhaal! De succes verhalen zijn groot zag ik al
    Gisteren avond nog aan de ctg gelegen omdat ik onzeker Was, baby is juist savonds een stuiterbal en nu niet. Aan de ctg Was hij extreem druk en Was zijn hartslag zelfs te hoog dus gebleven tot hij gekalmeerd was. Vk vroeg nog of ik wilde blijven als dat mij geruststelde maar dat hoefde niet. Ik slaap beter thuis. Wel aangegeven dat ik bang ben te laat verandering op te merken, dus nu krijg ik vandaag en morgen een extra ctg. Heel fijn. En maandag kijken we verder.

Wel heel raar, toen ik vertrouwen Had in de zwangerschap, zei ik, als ie lang op zich laat wachten komt hij in november! Dan stel je je daarna in op een baby in oktober ivm inleiding, en nu weer schakelen naar, wellicht al een september baby! Als t vruchtwater niet hersteld denk ik inderdaad niet dat t nog weken zal duren..

Stel dat hij gehaald moet worden dan mag ik op normale manier bevallen maar ik moet in mijn achterhoofd houden dat het een spoedkeizersnee wordt. Dus daar moet ik nog even nadenken of ik dat wil of dat ik wil kijken of t te plannen valt

4. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Een kennis van mij had met 32 weken ineens bijna geen vruchtwater meer, ook een klein kindje (P10 dacht ik) en een hele kleine buik ook. Zij is met 36 weken bevallen, ik weet niet of het inleiding of spontaan was. Zij had 2x per week ctg en om de week een groei-echo. Haar meisje is nu nog klein, maar wel hartstikke gezond.

De reden voor minder vruchtwater weet ik niet.

Vaag verhaal, nu ik het terug lees, maar de moraal is dat het goed is gekomen :)

5. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Dat hebben mijn man en ik ook als doel gesteld, in ieder geval de 36 weken halen. Het overvalt me wel behoorlijk moet ik zeggen, zoveel onderzoeken, en 36 weken is al over twee weken. Hopelijk blijft hij nog langer zitten Maar elke week komt er wel wat bij wat minder goed gaat als gedacht, als dat zo door gaat heb ik hem rond de 36 weken liever uit mijn buik waar ze hem goed in de gaten houden dan dat ik elke keer stress of ik hem wel goed voel en of hij zich wel fijn voelt

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik ken ook iemand met te weinig vruchtwater. Bij haar kwamen ze er veel vroeger in de zwangerschap al achter. Haar kindje is geloof ik met 37wk gehaald met een keizersnede maar dat kwam omdat t kindje niet meer kon draaien en in stuit lag. Door te weinig veuchtwater was de kans op draaien erg klein dus koos ze voor een ks.
    Het kindje is verder gezond maar had bij de geboorte wel een spits hoofdje, doordat ze klem zat bij de ribben geloof ik. Dit is allemaal mooi bijgetrokken en verder is ze kerngezond.
    Heel veel succes, hopelijk blijft je kindje zo lang mogelijk zitten. En als je het niet vertrouwd gewoon meteen aan de bel trekken voor een ctg en echo. Desnoods om de dag...

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb het meegemaakt met mijn zoontje maar ik had totaal geen vruchtwater meer dus werd met 35 weken ingeleid hiervoor, uiteindelijk mocht mijn zoontje met 8 dagen mee naar huis kerngezond wel een kleine baby maar verder niets aan gemerkt ;)

8. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Fijn die positieve verhalen.

Vandaag ctg gehad. Gemiddelde hartslag vond ik laag voor zijn doen maar ze zagen er niets vreemd aan. Baby was verder actief. Nog even snel een echo om te kijken of er nog vruchtwater was, was niet meer geworden maar ook niet minder. Morgen weer ctg en maandag uitgebreid onderzoek. Ik vind t echt fijn dat ze er zo bovenop zitten. Raak alleen wel gestresst van het niet afronden van de babykamer, die is over twee weken klaar. Terwijl hij echt nog wel even moet blijven als ik morgen beval bij wijze van ;)

9. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Fijn dat ze er zo bovenop zitten! Dat geeft toch een gerust gevoel. Helaas kun je niet voorspellen wanneer je baby komt of wanneer ze hem gaan halen. De overlevingskansen en kans op een goede gezondheid zijn gelukkig hoog bij jouw termijn.
    En die babykamer... ja het liefste heb je hem af. Maar wie weet blijft je kindje nog 2 weken zitten.
    Succes ermee

10. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden! Ook fijn dat CTG goed was. Ja de risico op spoedkeizersnee is groot dus wel rekening mee houden maar ik ben gewoon bevallen. Toen mijn weeën begonnen hebben ze me gewoon aan het infuus gehangen en vliezen gebroken. Mijn dochter dipte wel erg met haar hartslag op elke wee maar herstelde zich snel (dat is het belangrijkste). 5 uur later was ze er! 34 is al super termijn maar met zo'n kleintje wil je graag 36 weken halen! Mijn dochter was dus 1600 gram maar omdat ze geboren is met 36 weken hoefde ze alleen leren warm te houden en drinken. Met 1950 gram was ze thuis! Ze schatten je zoontje groter in dan mijn dochter dus wie weet als je het nog even kan volhouden ben je straks zo thuis! Ik snap dat je de babykamer af wil hebben...had ik ook heel erg! Maar ter geruststelling wij hebben vorige week pas haar rolgordijn opgehangen (jaar later dus). Ze slaapt heerlijk bij ons op de kamer ;)

11. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Hihi miepiemoos onze slaapkamer is ook nog niet af (anderhalve week nadat we de sleutel kregen bleek ik zwanger)

Vandaag weer echo gehad, doorbloeding is goed, mooie ctg, dus hij lijkt t nog wel fijn te hebben. Vrijdag krijgen we de uitslag van de groeiecho, als hij volgens t lijntje groeit doet ie t prima en ga ik terug naar twee of drie keer in de week controle, tot die tijd krijg ik elke dag een ctg. Maar vooralsnog durf ik te hopen dat we de 36 weken halen

12. JvM2014

JvM2014 Lid

6 feb 2015
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook vruchtwater tekort, met 37 weken ingeleid.
    Alles is goed gekomen :)
    En bedenk je dat mocht je nu bevallen terwijl het kamertje nog niet af is, je baby waarschijnlijk toch nog een tijdje in het ziekenhuis moet blijven.
    Succes, hopelijk blijft hij nog een aantal weken zitten!

13. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Vruchtwater is nog steeds te weinig, maar alle ctg's zijn goed, doorbloeding navelstreng is goed en volgens de grafiek is hij zelfs gegroeid tot iets boven de p3 lijn. hadden we helemaal niet meer verwacht! Morgen krijgen we gesprek met de gyn hoe nu verder. Ik ga ervanuit dat hij het niet tot veertig weken red met t kleine laagje water, maar ik verwacht wel dat hij in de maand september nog even blijft zitten gelukkig.
    Ik glom gewoon van trots vanmiddag hihi. Sterk ventje

14. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Wat fijn zeg! Ik duim voor je!

15. mgx

mgx Niet meer actief

Fijn om hier je positieve verhaal te lezen meysje!

16. mgx

mgx Niet meer actief

Ik heb ook nog een vraagje, heb je door te weinig vruchtwater ook pijnlijke buik? Bij elke beweging ervaar ik nu 'pijn' maakt niet uit waar onder - midden - boven - net onder m'n borsten.

17. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Ze zien vooralsnog geen reden om vervroegd in te leiden, afspraken zijn nu weer een keer in de week. Alles helemaal prima dus. Ze laten me niet langer doorlopen dan 39 weken, maar ik hoop dat hij zich eerder uit zichzelf meldt. Vind t wel erg eng dat ik de enige ben die kan aangeven hoe de kleine zich voelt

Mgx hier geen last van, alleen als ik van houding verander is mijn buik gevoelig.

18. JvM2014

JvM2014 Lid

6 feb 2015
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had wel veel pijn door het weinige vruchtwater, maar misschien is dat voor iedereen weer anders?
    Gewoon tegen je verloskundige zeggen als je dat nog niet gedaan hebt

19. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Spannend zeg!

20. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    #20 Meysje, 28 sep 2015
    Laatst bewerkt: 28 sep 2015
    Gisteren weer op de afdeling beland wegens minder leven voelen, vanmiddag krijg ik een extra ctg en had ik al een afspraak voor de gyn. Dienstdoende arts had t toch over eerder inleiden, maar ik nader inmiddels een termijn (en stressniveau) dat ik denk, graag.. Ben benieuwd wat de gyn vanmiddag zegt

Deel Deze Pagina