Waarschijnlijk niet veel idd. Een hartje gaat kloppen bij 5.4 en dan zie je dat niet altijd meteen. Je zult misschien een vruchtzakje zien. Masr t kan ook alleen een ringetje zijn of verdikt baarmoederslijmvlies. Waarom krijg je zo vroeg een echo? Meestal wordt wel wat langer gewacht.
Dit was er zichtbaar bij mijn echo met 5 weken en 4 dagen bij mij werd het zo vroeg gedaan omdat ik de maand er voor een miskraam gehad had en ze wouden uitsluiten dat er iets achter gebleven was. ik had namelijk ineens weer een positieve test die eerder wel negatief was
Waarom zo vroeg een echo dit geeft meestal alleen maar onzekerheid. Ik heb altijd vroege echo's gehad en heb nog nooit bij 5weken een hartje gezien. Ik vond het fijner dat ik bij mijn laatste zwangerschap pas op 7.2 een echo heb gehad toen was alles gewoon duidelijk een hartje wat klopte en het termijn
Mijn echo met 5 weken. Ik kreeg een echo omdat er tijdens een ct scan iets op mijn eierstok leek te zitten. Niet het geval dus, maar wel een zwangerschap op de goede plek. Een hartje zie je niet. Je ziet alleen een vruchtzakje met mogelijk een minuscuul stipje wat uit moet gaan groeien tot een baby.
Er is een zeer goede reden waarom ik een vroege echo heb en een hartje verwacht ik ook niet. Ik krijg een echo voor mijn eigen gezondheid, niet die van het ongeboren kind. Dus dat advies van doe maar een late echo vind ik dus kul. Bedankt meiden die inhoudelijk reageerden!! Ziet er redelijk duidelijk uit hoor
Ik vind toch wel dat dames mogen vragen waarom je zo vroeg op echo gaat. lijkt me helemaal niks mis mee te zijn. Wat lijkt aardig zijn tegen mekaar toch zo aartsmoeilijk dezer tijden...
Mee eens we kunnen niet ruiken dat het voor je gezondheid het was alleen maar goed bedoeld. Veel succes met je zwangerschap
Zo lekker vriendelijk... Mensen proberen je te beschermen tegen onzekerheid.. Ben ik alsnog benieuwd waarom ze zo vroeg een echo doen.. Wanneer is de echo?
Het is een dubbel gevoel zo'n vroege echo. Ik denk dat ze dat niet voor niets inplannen. Met geen voorgeschiedenis op dat gebied (bbz of miskramen of wat dan ook) maken ze echt niet zo vroeg een echo. Na mijn bbz krijg ik ook telkens een vroege echo. Ik vind het een dubbel gevoel. Het kan je natuurlijk ook onzeker maken omdat er nog niks of weinig is te zien. Na mijn bbz ging het me ook niet om of het vruchtje goed zou zijn of er al iets te zien was, nee gewoon om uit te sluiten dat het NIET in de eierstok of eileider zou zitten. Dus dat kan een hele goede reden zijn om een vroege echo te doen. Bij mijn tweede zwangerschap na die bbz, weer een vroege echo met 5 a 6 weken. Bleek alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Ze zei het is nog te vroeg om te zien of en waar er wat zit. Dat maakte me wel een beetje onzeker, maar de week erna was het gelukkig wel goed. Ik hoop voor je dat je een paar mooie echo's gaat krijgen en dat je kunt genieten ervan
Medische reden of niet... ik doe het noooooit weer!!! Heb met 5.5 weken ook een eho gehad en er was alleen een leeg vruchtzakje te zien... heb een week lang me vreselijk ellendig gevoeld en me op het ergste voorbereid (gynaecoloog zag het niet positief in) dit was een vreselijke verdrietige week waar ik veel stress door heb gehad. Week later met 6.5 weken was er dan toch een mini baby te zien dus alle stress en verdriet om niks. Vroege echo oké maar 5.5 week is echt te vroeg! (Ik dacht op dat moment dat ik 6.4 weken was) moet wel vreselijk medisch noodzakelijk zijn wil ik oooooit weer zo vroeg een echo! Ben benieuwd waarom je zo vroeg een echo krijgt.
Ik heb zelf een echo gehad bij 5 weken en 1 dag. Aangezien ik vorig jaar geëmigreerd ben naar het buitenland had ik eerst een afspraak bij de dokter. Ik heb helaas 5 jaar geleden bij 6 maanden een miskraam gekregen waarvan de reden onbekend is. Heb dit aangegeven en heb toen doorverwijzing gekregen voor gynaecoloog. Dokter zei tegen mij houd rekening dat je pas in het nieuwe jaar terecht kunt. Nou niet dus meteen week later. Gynaecoloog stond er ook van te kijken dat ik al zo vroeg was. Maar toen wel een echo gekregen en werd van te voren gezegd dat er niet veel te zien is. En dat was ook zo op een mooie zak vruchtwater na met een wit puntje. 5 januari 2de echo hopelijk dan meer te zien.
Ik zelf heb een echo gehad met 4 weken en 3 dagen omdat ik aan de pil was en een positieve zwangerschapstest had, maar omdat ik geen menstruatie gehad had wisten we niet hoe ver ik was. Hier was alleen iets te zien wat een zwangerschap moest wezen, maar verder nog niet. verloskundige gaf aan dat ze niet wist of dit een goede zwangerschap zou zijn of niet, Vond het persoonlijk ook niets zo'n vroege echo omdat het je inderdaad onzeker maakt. Er zal een goede reden zijn dat ze een vroege echo doen, maar ik von dhet echt helemaal niets
Ik heb vandaag een echo gehad, ik zou 6+5 zijn. Maar het beeld zit op 6 weken ongeveer..zak en vrucht grote is prima, ze konden zien of de rest van m'n eierstokken mooi leeg was en de slijmlaag konden ze mooi zien, dit had de baby goed aangemaakt! Van een baby was nog niks te zien, maar wel een beginnende hart actie en juiste grote