Wij zijn na de 12 weken echo dingen gaan kopen, de 20 weken echo had voor ons geen verschil gemaakt (behalve natuurlijk als het kindje niet levensvatbaar zou zijn maar daar ga je niet vanuit en bovendien kan het op elk moment fout gaan ook met goede echo's ) dus wij weerhielden ons niet door angst Oid. Dit is puur ons eigen gevoel, bovendien stonden we rond die tijd aan een heftig sterfbed dus was het des te belangrijk om juist met de baby bezig te zijn!
Na de positieve test heb ik direct wat kleine spullen gekocht, neutrale kleertjes, hydrofiele doeken, slofjes etc. Komt ook omdat ik bij het kopen van cadeautjes voor anderen zulke leuke dingen in de aanbieding tegen kwam. Ik ben heel kritisch betreft esthetiek van items, dus ik zou na de eerste echo wel iets groots kopen als het perfect is voor een goede prijs. Ik wil bijvoorbeeld geen standaard babykamer-set, dus dan moet je zelf unieke meubels bij elkaar gaan zoeken. Als het toch mis gaat, sla ik de boel wel ergens op voor de volgende zwangerschap, maar ik ben niet zo bijgelovig..
Ik ben nu 9 weken zwanger en heb gisteren een goede echo gehad. Dus nu "durf" ik wel meer vertrouwen te hebben en koopjes te kopen!