rare baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door helma85, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Mn dochter is over 2 weken 5 maanden oud en gaat sinds 2 weken naar kinderopvang als ik werk. Ze gaat daar wisselende tijden en dagen heen ivm mijn werk in de zorg.
    Ze had geen echte ritme, maar zagen wel vaak wanneer dat ze moe was en honger begon te krijgen, maar dit verschilde vaak qua tijd.
    Nu ze naar kinderopvang gaat, drinkt ze niet zo veel meer daar uit de fles. Is steeds aan het draaien en keren. Ook sliep ze vandaag weinig.
    Ik haalde haar op om half 5 vandaag en ze was echt moe. Ik hoorde dat ze vandaag veel hazenslaapjes deed en van 8u00 tot 16u30 maar 110cc!!! gedronken had!
    Toen we thuis waren begon ze te huilen, ik gaf haar de fles en ze dronk in een teug 150 op en bleef nog mopperen. Haar nogmaals 150 gegeven en dronk 100 op! Daarna sliep ze om 17u, nu nog steeds. MOet ik haar wakker maken, of zal ik haar laten liggen.

Ik vind het zo lastig aangezien ze nog geen ritme heeft.
    Of zijn er meer baby's die nog geen ritme hebben?

2. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter zit vanaf 4mnd op de opvang en daar hebben ze soms ook moeite om een fles te geven. Ze is super snel afgeleid van alles wat daar gaande is, op een -op zich- positieve manier.

Is dat bij jou ook het geval? Dan is het misschien een optie om te kijken of ze flesje kunnen geven op rustige momenten (als andere kids slapen of buitenspelen) of op een rustigere plek?

Onze dame komt met regelmaat ook heel moe, maar vrolijk, thuis. Is kwestie van wennen denk ik!

3. Veera

Veera Niet meer actief

Met 4,5 maand hier ook echt nog geen ritme. Droeg haar zelfs vaak overdag in een draagdoek omdat ze niet wilde slapen en veel huilde. Nu nog steeds niet echt een schema waar je de tijd op kan zetten hoor.
    Wel apart dat ze op het kdv niet wil drinken en thuis wel. Proberen ze wel steeds een flesje te geven dan?
    Wakker maken zou ik niet doen, laat maar lekker slapen

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Nee hoor, ook hier niet echt een ritme. Een matige slaper helaas:). 'S ochtends houden we hem na het ontwaken twee uur bij ons. Dan hebben we kans op een lang slaapje van zo'n 1,5 uur... Maar vaker is het een halfuurtje dat hij slaapt. De rest van de dag leggen we hem op bed bij moeheissignalen en doet hij veelal nog twee/ drie halve uurs slaapjes... In de namiddag wil het vaak helemaal niet meer en dragen we hem ook nog regelmatig een slaapje in de draagdoek.
    Het ritme dat we wel hebben is dat hij omstreeks 6 uur naar bed gaat. Dit is zelden een probleem, hij gaat dan echt de nacht in. Omstreeks 6 uur 's ochtends vindt hij dat de dag weer begint meestal. Van 6 tot 6 zitten op het moment nog zeker vier avond/nachtvoedingen. Als hij onrustig slaapt ook wel eens 6...

Bij de gastouder is het ook iedere keer weer afwachten hoe het gaat. Tot nog toe heeft hij er wel altijd wat geslapen gelukkig. Ene keer beter en makkelijker dan de andere keer. Drinken gaat bij de gastouder wel prima. Maar ook wisselend... Hij krijgt afgekolfde melk en soms drinkt hij vrij veel en soms niet zo veel... Maar jouw kindje heeft wel weinig gedronken... Misschien is er mogelijkheid haar op een rustiger plekje te voeden?

5. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Oke, gelukkig herkennen jullie het:p.
    K denk dat het idd ook wennen is.

Wij zitten helaas ook nog steeds met de avonden dat ze rommelt. Ze is vaak nog wakker tot 22u. Vanaf 20u begint ze wat te jengelen, doen haar naar bed, slaapt een half uur en word dan weer wakker. We troosten haar in bed als het jengelen overgaat in huilen. Als het echt krijssen word, pakken we haar op.
    Ze heeft helaas lang last van huiluurtje:(.

Ooit gaat het lekker lopen thuis:p.

6. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er bestaan geen rare baby's!

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben ritme ingelast al bij 1.5 mnd want ik weet dat het erg nodig is.. En er zijn dagen soms rommelig omdat we ergens moeten etc of omdat oudste vroeg (7uur) wakker moet naar psz/kdv etc dan hele dag is naar de kl...
    Hihi

Als ze naar kdv gaat zal ze denk ik snel ritme krijgen en komt vast goed. Hier probeer veel wakker houden moe te maken en naar bed dan slaapt ze langer. Misschien werd ze daae te vaak naar bed gelegd ;) ik merk ook als ik druk ben dan nijg ik snel in bed leggen terwijl ze kan nog wel vermaakt worden en dan resulteerd in korte slaapjes-moe-huilen etc..

8. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dat is precies wat ik dacht.. Vind het zo iets raars om te zeggen, en al helemaal je eigen baby :(

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Een ritme kun je echt niet zomaar inlassen. Regelmaat wel.
    En wakker houden? Dat zou hier niet werken. Dan juist oververmoeid, waardoor slecht slapen.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik weet niet of jullie een ritme hebben en wat hoe dat ritme er dan precies uit ziet.
    Maar is het dan geen optie om haar te voeden als ze rond 20.00 gaat jengelen. En dan na de voeding lekker naar bed toe?
    Hier kreeg hij toen rond 17.00 een fles en ging dan rond 18.00 even een uurtje slapen. Als hij dan wakker werd nog even met papa knuffelen, dan douchen/in bed en rond 20.30/21.00 de laatste fles en slapen.
    Om 23.00 was hij vaak net in zijn diepe slaap, nadat hij van 20.00-22.00 onrustig was geweest. Vandaar dat wij dit toen wat zijn gaan verschuiven.
    Hij sliep dan van 21.00-5.00 en kreeg dan om 5.00-9.00-13.00-17.00-21.00 een fles.

En hier kreeg mijn zoontje juist door de opvang vanzelf een ritme. Hij gaat naar de gastouder en daar waren nog 2 kindjes van ongeveer zijn leeftijd en hij draaide dus mee in dat schema en bleek het daar goed op te doen. Dus ze volgde aan de ene kant mijn zoontje, maar probeerde ook om de 3 kindjes een beetje hetzelfde ritme te laten volgen en zo doende kregen wij thuis met ongeveer 7 maanden ook een beetje ritme.
    Mijn zoontje gaat ook wisselende dagen naar de opvang, werk ook in de zorg, maar heb nooit het idee gehad dat hij hier last van heeft gehad. Het enigste waar ik nu op probeer te letten is dat hij de avond van tevoren op tijd naar bed gaat, omdat hij er 's morgens om 6.00 uit moet als ik een dagdienst heb. Maar toen hij nog zo klein was bracht ik hem in pyjama en al bij de gastouder, kreeg hij daar z'n flesje en ging hij gelijk weer lekker door naar bed daar.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik denk dat ze bedoelt dat het geen baby volgens het boekje is, die zich iets aantrekt van rust en ritme.

@Ts: hier ook hoor, ik mag nog fijn op en neer rijden omdat ze überhaupt geen fles pakt.
    En s nachts komt ze nog zo'n 2-4 keer.
    Nu ga ik wel naar de osteopaat volgende week omdat ook op het Kdv opvalt hoe onrustig ze is.
    Ook nog veel krampen en eczeem. Ben al koemelk uit m'n voeding aan het schrappen, maar tot nu toe niet echt effect.
    Hopelijk kan de osteopaat er wat mee. Misschien ook een tip voor jullie kindje?

12. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    oke, misschien is de titel beetje vreemd neergezet door mij.

Voeding eerder doen helpt niet, dat drinkt ze dan niet op. Want rond 19u krijgt ze vaak een voeding en slaapt dan tot 20u. Daarna is ze wakker. Eerst namen we haar mee naar beneden, maar dan was het helemaal een ramp en sliep ze pas rond 23u.

Langer ophouden gaan we niet doen, dan is ze oververmoeid.

We gaan volgende week naar ostheopaat om te kijken of er iets dwars kan zitten aangezien bevalling in 2 uur tijd gedaan was.

13. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Vandaag had ze trouwens haar flesje leeggedronken bij kdv en 3 x een dikke uur geslapen!

Deel Deze Pagina