Ha meiden, Inmiddels ben ik 37 weken zwanger. Sinds week 16 heb ik klachten van zwangerschapscholestase, en na de bloedprikken bleek ik de waarde ook verhoogd te zijn. Sindsien is de jeuk niet meer weggeweest, al is de waarde tot nu toe weer normaal gebleven. Ik vroeg mij af hoe het er bij jullie, zo aan het einde van de zwangerschap uitzag, die jeukplekken. Eerst was er namelijkl helemaal niks te zien, maar nu, na een half jaar zijn er witte blaasjes ontstaan en die jeuken nog erger Een verkoelend badje helpt wel even ertegen. Ik hoor graag hoe jullie jeukplekken eruit zagen
Bij cholestase is uitslag niet gangbaar, maar als je krabt of wrijft kun je natuurlijk wel een soort uitslag krijgen. Ik had geen blaasjes, wel duidelijk 'krassen' van het krabben. Vooral op m'n armen.
Dat uitslag er niet bijhoort klopt idd, maar na zon lange periode misschien wel door het krabben waardoor de huid irriteert?
Hier had ik ook cholestase.... een week na mn bevalling was de jeuk weg ... de blaasjes herken ik echter niet. Maar je bent 37 weken word het geen tijd dat ze je gaan inleiden dan of zijn je waardes niet zo hoog ?
Bij waardes die niet heel hoog zijn, leiden ze meestal rond 38wkn in meen ik? Hier torenhoog, dus met 36+5 ingeleid...
Hier is de waarde 1x verhoogd geweest, daarna niet meer. We hebben elke 2 weken geprikt. Jeuk is altijd gebleven. Eerst dus helemaal niks te zien, maar na 6 maanden jeuk is de huid toch niet gaaf gebleven en zitten er nu blaasjes. Die jeuk is echt ondragelijk, en samen met erge bekkenklachten besloten om met 38 weken in te leiden.
Hier waren mijn waardes tweemaal verhoogd, daarna dankzij medicatie net onder de grens. ik kreeg in de laatste weken ook een soort uitslag erbij. Zou toen volgens de artsen van alles kunnen zijn. Uitslag van het vele krabben/ pupp / eczeem welke bij mij sowieso soms nog opspeelt. Ik was na de bevalling vrijwel gelijk van de jeuk en de uitslag af.
Ben net langs de HA geweest, en ik heb daar dus een schimmelinfectie. Of het een gevolg is van de cholestase, of helemaal los daarvan staat wist hij ook niet. In ieder geval zit het wel ook op de plek waar ik al een half jaar last heb. Gelukkig mag ik er zalf voor gebruiken en hoop ik dat de jeuk daardoor snel minder wordt.