Ik heb gister met precies 7 weken een miskraam gekregen, het begon met wat bruin achtige slierten maar al snel na een inwendige echo in het ziekenhuis brak het los. Het blijft ook echt maar lopen, en dan voornamelijk de rode dikke draden, sorry hoor.. Maar daarbij heb ik echt vreselijke krampen in mijn buik en rug, het lijkt wel een mini bevalling, die kan ik me namelijk nog goed herinneren van 7 maanden geleden, pff allemachtig zeg! Hoelang hield dit bij jullie aan? En zijn jullie er daarna direct weer voor gegaan en hoe snel duurde het voor je weer zwanger was?
Hi Bloem, Ik heb midden januari een miskraam gehad bij 6 weken, ik heb toen ongeveer twee weken gevloeid. Best wat last gehad van buikpijn maar niet zo heftig als jij beschrijft. Het heeft toen twee maanden geduurd voordat mijn cyclus weer op gang kwam, daarna nog één keer ongesteld geworden en daarna weer zwanger. Ik zit helaas nu waarschijnlijk weer middenin een miskraam. Ben sinds vanochtend heftig aan het vloeien, vrijdag al een klein beetje roze afscheiding en bloed gehad. Ik zou morgen 6 weken zijn. Was er anderhalve week achtergekomen dat ik zwanger was en erg blij. Maar ben bang dat het ook deze keer niet goed gaat. Heel veel sterkte!
Hey meis wat vervelend voor je dat je een miskraam hebt gehad! Sterkte ermee! Ik heb met 5 wkn een vroege miskraam gehad voordat ik mijn dochtertje had. Begon met bruinverlies en al snel werd het rood. Ook krampen en enorme stolsels wat ik verloor. Ben na de miskraam gewoon verder gegaan en ben nadien 1x ongesteld geweest en toen was ik zwanger van mijn dochtertje. Hoop snel weer op een positieve test voor je meid en dat het dan goed blijft gaan.. het is altijd spannend hè om zwanger te worden en te blijven
Bij beide miskramen leek het op een bevalling, zo heftig. Ik heb denk ik 5 dagen heel veel bloedverlies gehad, daarna hield het op. De krampen waren een dag. Na beide miskramen was ik binnen 4 weken weer zwanger en bevallen van een gezond kindje. Heel veel sterkte meid.
Veel sterkte . Hier verloor ik op de dag zelf vooral bloed en slijm. Daarna was het vooral bloed en na vijf dagen ineens weer een hele prop en bleef het weer even flink bloeden tot ik erg moest niesen. Na weer een slijmprop was ik ervan af. Uiteindelijk moest er restweefsel gecuretteerd worden. Mijn cyclus was na de curettage gelijk weer bijna normaal, één keer ongesteld geworden en daarna mocht (en mag) ik weer zwanger zijn. Nogmaals sterkte gewenst!
Jullie zijn wel weer allemaal snel zwanger geworden, dat geeft moed! Ik ben vanmorgen een flinke prop verloren, wat het precies was weet ik niet maar sindsdien is het bloeden ook veranderd. Eerst waren het dikke draden bloed maar nu worden ze dunner en vloeibaarder, sorry voor de details hoor Ik hoop dat het snel over is en ben benieuwd naar de echo dinsdag die al gepland stond, hopelijk zijn we snel weer zwanger en blijft het dan wel goed gaan! Bedankt voor jullie berichtjes
Bij mijn eerste mk zei de gyn dat het iets meer zou zijn dan een zware menstruatie. We zouden net een weekend weggaan en durfden dat wel aan als het misschien op gang ging komen. Nou een iets zwaardere menstruatie was een understatement. Heb weeënachtige krampen gehad en zoveel bloed en stolsels verloren dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest. Ben nu in afwachting van een miskraam, maar ben nu alleen zwanger van een leeg vruchtzakje. Geen idee hoe zwaar dit zal gaan zijn. En of dit ook met veel krampen en heftig bloedverlies zal gaan. Zo te horen heb jij het ergste nu achter de rug. Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn.
Hi Sneeuwmees en Bloem, Bloem, sterkte met het staartje. Er zijn best wel heel met meiden die snel weer zwanger zijn na een miskraam hoor. Dus ik hoop dat dat bij jou ook het geval is. Sneeuwmees, wat heftig! Ik zit nu ook middenin mn tweede miskraam, vanavond heel erge krampen die uitstralen naar mn rug. Erg vervelend, dit herken ik niet van mn eerste miskraam. Toen had ik vooral bloedverlies met rare stukjes weefsel erin. Zo zie je maar, niet alleen bij iedereen is het anders, ook iedere miskraam is anders...
Wat heftig bloem, heel veel sterkte. Ik heb net 2 mk achter elkaar achter de rug, bij 6 weken ook het bloedverlies dat jij beschrijft met wat stukjes weefsel, dit duurde 3 dagen met beste krampen, daarna nog 4 dagen smurrie en beurs gevoel gehad. Maar daarna meteen weer zwanger maar de testen liepen niet goed op, met 4.5 gaan bloeden en dit was een gewoone ongi maar iets langer... Nu mijn eisprong alweer gehad en hoop nu op een plakker. Hoop voor jou dat je snel weer zwanger mag zijn van een mooie plakbeeb! Sterkte de komende dagen!
Wat heftig allemaal zeg.. Bah.. Ik hoop dat dit de eerste en de laatste keer was, vind het heel naar om mee te maken, laat staan de meiden die dit al vaker hebben mee gemaakt, pfoe. Ik was ook zwanger van een leeg vruchtzakje, er bleek van de week wel ineens na drie lege echo's een dooierzakje in te zitten..
Bloem heel veel sterkte. Die slijm draden herken ik wel. Het lijkt erop dat je het heftigste en het meeste wel gehad hebt. Ik hoop dat er op de echo te zien is dat je mooi schoon bent. Mn eerste menstruatie na mn miskraam heb ik nu gehad. Ik hoop deze ronde op een wondertje. De reacties hierboven geven me weer hoop dat je na een miskraam toch weer snel zwanger kunt worden.
Hopelijk ben je schoon op de echo.. En kun je door, indien je daar zelf aan toe bent. Ik heb al 2 miskramen achter de rug, eentje met 6 weken en afgelopen maart eentje met 10 weken. Die laatste was enorm heftig en heeft er enorm ingehakt. Nu weer zwanger, inmiddels 7/8? weken. Donderdag echo, blijft spannend. Maar na miskraam snel zwanger worden kan dus wel 😃 Na een miskraam ben je ook extra vruchtbaar, hormonen zijn op juiste peil en baarmoederslijmvlies is al mooi dik. Succes allemaal en toi toi toi!
Ik heb gisteren mijn 2e MA laten komen dmv cytotec. Was heel anders dan de eerste. Bij mijn eerste had ik vanaf 6 weken bruinverlies en op de echo bij 8 weken bleek een lege vruchtzak. Toen ook pillen gekregen, maar geen krampen of heftig bloedverlies. Na een paar dagen 'zomaar' het vruchtje/placenta verloren. In totaal 10 dagen echt gevloeid. Bij deze MA echo bij 7 weken gehad. Vruchtje was veel te klein en onregelmatig hartje. Bij 8.3 nieuwe echo en bleek het kleintje het niet gehaald te hebben. Gisteren bij 8.5 pillen ingebracht en na een paar uur kreeg ik kramp net als op de 1e dag van mijn menstruatie. Niet veel later op toilet een groot stolsel verloren en een paar uur later weer een hele grote. Gisterenavond nog een kleintje, maar vandaag nog nauwelijks bloed. Denk zelf dat het vruchtje er nog niet uit is en de boel een beetje blokkeert. De lichamelijke klachten zijn één, maar het emotioneel aspect is nog een compleet ander iets. De één legt het wat makkelijker naast zich neer dan de ander. Heb bij mijn 1e MA bijna een jaar lang er nog flink verdriet om gehad ook al was ik vrij snel (ronde 4) weer zwanger. Maar zo'n uitgerekende datum blijft wel een ding als die ineens is aangebroken. De afgelopen dagen flink gehuild en ben nu wel redelijk kalm er onder. Ben heel benieuwd als dit allemaal achter de rug is hoe ik me voel/ga voelen. Eén ding weet ik wel na 2x een MA; van een nieuwe zwangerschap kan ik pas genieten na een echt goede echo. Anyway, heel veel sterkte meis!
SunshineIk hoop ook dat alles morgen schoon is zodat we verder kunnen Toto wat heftig zeg, ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en dat je opnieuw zwanger mag raken van een gezond kindje die wel blijft zitten! Het is je gegund! Ik moet zeggen dat ik het emotioneel wel mee vind vallen, maar dat komt ook omdat het 'alleen maar' een leeg vruchtzakje was. Als ik al een hartje had gezien was het denk ik veel harder aan gekomen. Anna heel veel sterkte!
Het klinkt een beetje raar, maar fijn Bloem dat het niet zo hard aankomt. Ik had het zelf niet bij de 1e wat ook een lege vruchtzak was. Hopelijk ben je snel ook weer zwanger en mag je dan 9 maanden later een mooi kindje in je armen houden.
Hoi Toto, Je had ook op mijn topic gereageerd. Rot zeg dat het nu weer mis is gegaan en je weer aan de cytotec moet. Bij mij heeft de cytotec niet gewerkt en ik moet morgen weer heen. Ik heb een avond erge kramp gehad, maar bijna geen bloed. Hopelijk is het snel voorbij en kunnen we het allemaal achter ons laten.
De echo zag er 'goed' uit, zoals het eruit hoort te zien na een miskraam. Krijg vanmiddag nog de uitslag van het bloedprikken op hcg en hb. In principe hoeven we niet te wachten om nu weer opnieuw zwanger te worden, wel eerst wachten tot de bloeding gestopt is maar ze verwacht dat dat met een week weg zou moeten zijn
Wat vervelend Tearmiss. Ga je dan nu voor een curretage als je niet schoon bent? Tja, we hadden ons er na de 1e echo al op voorbereid. Was wel heel benieuwd hoe het zou gaan. Nou, het ging dus ook wel echt andrs. Nu wel flink bloedverlies en stolsels de dag van de cytotec. Nu gewoon flink ongesteld met nog wel wat meer stolsels dan anders, maar wel goede hoop dat ik over 1,5 week schoon ben. Hopelijk kun jij ook snel weer verder.
Ik wil eigenlijk wel nog een dosis proberen... een curretage zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd, ik ben heel erg bang voor verklevingen e.d. Dus liever op de natuurlijke manier